Jane_Doe
Jag fick en tjockbladig växt för några år sedan som jag skött efter bästa förmåga. För ett tag sedan växte det ut en "lång gänglig stjälk" och det såg ut som att den skulle börja blomma, men vad som hände vad att det skjöt ut några skottliknande figurer högst upp, miniatyrer av själva blomman. Hur ska jag göra med dessa, ska jag bryta av dem och försöka få dem att gro, isåfall hur? Den är så gänglig nu så den går snart av om jag inte gör något åt den..
Lägger in en bild på hur den ser ut, hoppas ni ursäktar att den är lite suddig. Någon som vet vad blomman heter oxå kanske?

Starfight
Skulle gissa på att det är en Kalanchoe thrysifolia du har, en succulent. Succulenter brukar vara rätt lätta att föröka, så det är nog inga problem att bryta/skära av topparna och sätta ner dom i Så/Kaktusjord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon