sommarstaden
07-03-2008, 18:33
Hej allesammans.
Sommarstaden är tillbaka efter en lång tids frånvaro.
Hoppas ni alla gamla småpratare är kvar, jag minns speciellt Gammelsnalle som har en humor som passar mig, och dessutom verkar vara en klok snubbe med gitarr på hjärnan. Passar mig bra. Men det fanns många andra kloka och trevliga odlare.
Hör av er om ni vill prata sniglar, bygge, odling eller kattor, Busan och Zorro är mycket intresserade av allt som rör sig på skärmen.
Allt mitt bästa till er.
Sommarstaden (Karlshamn)
Chamomille
07-03-2008, 18:39
CITAT (sommarstaden @ 07-03-2008, 18:33)

Hej allesammans.
Sommarstaden är tillbaka efter en lång tids frånvaro.
Hoppas ni alla gamla småpratare är kvar, jag minns speciellt Gammelsnalle som har en humor som passar mig, och dessutom verkar vara en klok snubbe med gitarr på hjärnan. Passar mig bra. Men det fanns många andra kloka och trevliga odlare.
Hör av er om ni vill prata sniglar, bygge, odling eller kattor, Busan och Zorro är mycket intresserade av allt som rör sig på skärmen.
Allt mitt bästa till er.
Sommarstaden (Karlshamn)
Välkommen tillbaka!
Aqvakul
07-03-2008, 18:46
Hej!
Hur är badtemperaturen i Kollevik? Den brukar ju inte vara så imponerande ens på sommaren...
sommarstaden
08-03-2008, 12:19
Väderrapport med badtemperatur från Kollevik (Sommarstaden)
Temp i skuggan ca 9 grader, i solen ca 19 grader. Svag vind. SOLSKEN.
Vattentemp i dammen +3, i havet +5.
Åker snart ut till stugan för att övernatta och fly vardagslivet.
Sommarstaden
Aqvakul
08-03-2008, 12:55
Har många minnen från Kollevik med omnejd. Min morfar byggde en sommarstuga i Vägga på 30-talet, som min mor fortfarande äger och jag nödtorftigt försöker underhålla åt henne. Varje sommar i hela mitt snart 57-åriga liv har jag tillbrigat tid där. Sommarstaden har alltid varit koloniområdet med stort K för mig. Kanske springer vi ihop i sommar....
sommarstaden
09-03-2008, 17:54
Hej Aqvakul.
Trevligt att höra, i sommar hittar Du oss på Rosengången 119, Tassebo heter stugan.
Mycket bygge på gång, en del odling går förlorat men annat har kommit till. Ge Dig tillkänna om Du har vägarna förbi.
MVH
Sommarstaden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.