Full version: Har nyss slutat röka
ingrid fuxwall
och fått hemska beläggningar på tänderna - någon annan här som har samma erfarenhet och tips om hur man ska få bort dem. Borstar givetvis ofta och använder även flour.

ingrid
Cacki
Vet inget om det där tyvärr, jag ville bara heja på rökstoppet! Bravo!! bravo.gif
Magdis
Nu kommer du ju spara in en hel del pengar som du tidigare lagt på cigaretter, ett litet förslag är då att du använder en del av de pengarna till att göra en tandblekning. Blekning har god effekt på tänder som missfärgats av cigaretter. Det kan du ju unna dig som en belöning för att du är så duktig. tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
Lycka till med rökstoppet!!!!!!!!!!!!

Varför du plötsligt fått så mycket beläggning på tänderna när du slutat röka förstår jag inte alls.... sad.gif
Du får nog fråga din tandläkare.....
ingrid fuxwall
CITAT (Magdis @ 07-03-2008, 18:58) *
Nu kommer du ju spara in en hel del pengar som du tidigare lagt på cigaretter, ett litet förslag är då att du använder en del av de pengarna till att göra en tandblekning. Blekning har god effekt på tänder som missfärgats av cigaretter. Det kan du ju unna dig som en belöning för att du är så duktig. tummenupp.gif

Alla de pengarna ska jag lägga på saker till trädgården men även på ett tidigare belagt besök hos tandhyginisten måste det nog bli men det brukar ta tid att få en tid så därför undrade jag om någon hade något tips
Magdis
Jag var själv inne på tandblekning för ett tag sen och då startade jag denna tråd: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...hl=tandblekning
Jag fick en del tips du kan läsa där. smile.gif
Netha
Grattis till rökstoppet Ingrid! tummenupp.gif bravo.gif

Har själv inte upplevt sånt efter stoppet, men kanske ska du testa Denivit.
Den har slipmedel och är spec lämplig för rökare och kaffe/tedrickare.
gunvor
när man slutar röka lösgörs en massa nikotin som finns i kroppen och det kan säkert sätta sig på tänderna - doppa tandborsten i väteperoxid o borsta!
Bettis
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-03-2008, 18:38) *
och fått hemska beläggningar på tänderna - någon annan här som har samma erfarenhet och tips om hur man ska få bort dem. Borstar givetvis ofta och använder även flour.

ingrid

tummenupp.gif jag slutade ju den 6/3, jösses så röksugen jag är just nu, tuggar hysteriskt, så bra Ingrid nästa gång vi ses så är det inte du och jag som står på utsidan och röker yahoo.gif
Betty
CITAT (gunvor @ 08-03-2008, 07:53) *
när man slutar röka lösgörs en massa nikotin som finns i kroppen och det kan säkert sätta sig på tänderna - doppa tandborsten i väteperoxid o borsta!

Hög koncentration är frätande och oxiderande! Info på Wikipedia
ingrid fuxwall
CITAT (Bettis @ 08-03-2008, 08:20) *
tummenupp.gif jag slutade ju den 6/3, jösses så röksugen jag är just nu, tuggar hysteriskt, så bra Ingrid nästa gång vi ses så är det inte du och jag som står på utsidan och röker yahoo.gif

Jag var en dag tidigare.
Är inte speciellt röksugen saknar mest cigaretten blush.gif

Fick smakprov på NiQuitin och det var en bra tablett. Men så är jag ju snål så jag köpte en billigare variant - dumt.

Tugga nu inte bara för mycket, så att ev. plomber lossnar.

ingrid
Bettis
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-03-2008, 18:16) *
blush.gif

Fick smakprov på NiQuitin och det var en bra tablett.

ingrid

Behöver man recept till den? jag är faktiskt inte heller så röksugen (bara ibland väldigt kort stund) men det är nog som du säger, det är själva ciggen man saknar på något konstigt sätt.
ingrid fuxwall
CITAT (Bettis @ 08-03-2008, 18:34) *
Behöver man recept till den? jag är faktiskt inte heller så röksugen (bara ibland väldigt kort stund) men det är nog som du säger, det är själva ciggen man saknar på något konstigt sätt.

Nej det är bara att gå in på apoteket och passa på att skaffa sådant där kort som man får poäng - det lär nog bli ganska många inköp ett tag.

ingrid
Bettis
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-03-2008, 19:07) *
Nej det är bara att gå in på apoteket och passa på att skaffa sådant där kort som man får poäng - det lär nog bli ganska många inköp ett tag.

ingrid

thanks.gif har ju snart bitit sönder båda kindernas insidor giggle.gif
Biggan_
Guuud vad ni är duktiga! bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon