Ariel
Mina Mme Hardy-stickor tog sig , de står nedgrävda utanför växthuset under varsin kruka o det är skott på dom, men hur kommer jag vidare? Ska de bara stå kvar där i sommar eller ska jag dela dom o plantera var för sig eller...?
Förresten..tack thanks.gif för alla sticklingstips! Nu ska jag gå ut o klippa fler smile.gif
svennis
Det är ju roligt.
Låt dom stå kvar om det ser bra ut.
Jag har också klippt sticklingar idag, här är så fint idag. Bina ute o rensningsflyger. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
fast att där kommer skott betyder inte att dom har rötter ,, du ska låta dom vara kvar i krukorna och sköta skotten sedan ska du plantera om dom NÄR du ser rötterna växa ur hålen där under , eller plantera du ut dom om dom hare välutvecklade rötter .

dom ska ju ha rötter på två sidor av stjälken som ska vara välutvecklade innan man planterar ut dom .
Ariel
CITAT (Ariel @ 08-03-2008, 11:27) *
Nu ska jag gå ut o klippa fler smile.gif

Ja, det var just det confused.gif sticklingar som man tar nu, ska de behandlas som vintersticklingar? help.gif

Klippte en stickling var av Blush Damask, Duchess de Montebello, Felicite de Parmentier. Om det skulle gå åt pipsvängen så har jag iaf bara förlorat lite jobb.

Det fanns en jättebra länk till rossticklingar på AoT som jag använda förra året, men den funkar inte längre. Finns det fler??
renate
Kul med sticklingar,jag skulle ja går ut och ta några idag.Perfekt väder,regn men jag har inte gjort i ordningnågon plats till dem.Det blir väl kallväxthuset.Ute är väl för kallt eller hur?
Jag har en lite pallkrage med sandjord till att ställer frösådder i,den är ledigt just nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon