Kajsa
Vi tar en ny Austinros från 2002, köpt förra våren, härdigheten är för tidigt veta något om, denna snälla vinter är den förstås grön hela rosen, haft den insnurrad i vinterväv i vinter, dom här nya rosorna är jag alltid lite extra rädd om, dom är oprövade i zon 3 - 4. Färgen är lite gult, koppar och chockrosa, blir ca 1 m eller högre. Mycket nöjd med rosen som blommade till sena hösten, frisk. Doftar starkt och fruktigt.

Christopher Marlowe var poet, författare under medeltiden i England

Asiatiska liljan Landini hade jag snett bakom och rosen Linnaeus. Hoppas dock att liljan blir lite högre i år.
Anders Roslagen
Mmm...Liljan är mycket vacker i färgen till rosen. Men den skulle passa bra till en vit ros också...
AnnammA
Pga namnet hade den kanske också passat hemma hos oss...(Vill ha rosor efter familjemedlemmar/släktingar, men hittade senare rosen "Christopher Columbus", så egentligen är Christopherkvoten fylld. Däremot finns det inget än på Roland eller Daniel...)
Härlig färg på liljan, Kajsa! (Undrar om det var en sådan jag planterade i höstas tillsammans med bl a "Isabella Rosellini"...?)
Kajsa
Liljan sålde Odla, ja den var fin.
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 09-03-2008, 15:12) *
Liljan sålde Odla, ja den var fin.

Jag tror jag köpte min på rea... Och inte på odla, där det visserligen ocksåkom leverans med liljor från...(Spännande väntan/förväntan.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon