Full version: petunia
Monica E
Jg lärde mig här på odla förra året när jag sådde petunior för första gången och dom blev väldigt stora att man skulle toppa dom... men när gör man det? Är det något mer man ska toppa, har sått tobak,verbena,pense b.l.a tack på förhand för lita råd..
Maggan H
När varje ranka/gren har fått ca två bladpar kan du toppa första gången, sen igen efter några bladpar till. Det bör räcka med två gånger. sweatingbullets.gif Om de avklippta/knipta grenarna är tillräckligt stora kan du sätta dem i jord så får du fler plantor! naughty.gif Ifall du inte har nog..... biggrin.gif
Greta i Österbotten
Pense och luktärt behöver också toppas.Däremot har jag aldrig toppat t.ex aster eller tagetes.
Monica E
CITAT (Maggan H @ 09-03-2008, 20:56) *
När varje ranka/gren har fått ca två bladpar kan du toppa första gången, sen igen efter några bladpar till. Det bör räcka med två gånger. sweatingbullets.gif Om de avklippta/knipta grenarna är tillräckligt stora kan du sätta dem i jord så får du fler plantor! naughty.gif Ifall du inte har nog..... biggrin.gif

jag har mer en nog,trodde förra året när jag sådde första gången att jag skulle kunna så lite och hålla det på rimlig nivå...men nej då,funderar på att sälja till mina grannar ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon