myran312
09-03-2008, 19:44
Hej hej!
Jag tänkte lägga någon form av trägolv på min balkong som har så tråkigt och kallt betonggolv. Jag har varit runt och kollat på sk färdiga trätrallar, men det verkar bli så ostadigt och krångligt när inte måtten passar. Rusta har färdiga trallar på 45 *45 cm för 69 kr styck, det skulle innebära att jag måste köpa ca 30 stycken och det går på nästan 2000 kr.
Jag bor på tredje våningen så det är svårt att få upp stora färdiga block. Balkongen är 4 m lång och 135 cm bred. Har ni några tips hur jag enklast löser det? Hur har ni andra gjort som har lagt golv? Några andra tips hur jag skall inreda för att förvilla att balkongen är så smal?
mvh myran
mamamaggan
09-03-2008, 23:44
För att förvilla att den är så smal kan du lägga brädorna på " tvären " alltså inte längs med långsidorna. Tyvärr har jag inget annat att bidra med.
Jag köpte tryckimpregnerat och la tillsammans med en god vän ett enkelt trägolv på reglar. Just för att balkongen var smal la jag brädorna på tvären, det hjälpte synintrycket.
Hade jag gjort det i dag skulle jag ha tänkt på att göra några enkla avdelningar (dvs inte reglar i fulla längden) för att lättare få upp golvet och kunna torka/dammsuga under - för det blir rätt skräpigt efter ett tag. Tilläggas bör att jag på intet sätt kan beskyllas för att vara händig och van att snickra, men detta var rätt lätt faktiskt. Skruvdragare, två par händer, såg och tumstock var det som behövdes. Och 3-4 timmar.
mvh Eklo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.