Full version: Islandsvallmo
hippo
Nån som sått islandsvallmo? Mina har sett lite hängiga ut och två stycken bara "torkade" ihop crying.gif Så jag tänkte att dom kanske tyckte att det var lite för varmt och att dom behövde skolas om. Så nu har jag planterat dom i varsin liten kruka..men va SMÅ dom var!! Pyttesmå rötter. unsure.gif Undrar om det kanske var för tidigt..? Har iallafall ställt ut dom i växthuset och hoppas att dom piggnar till.
Heda
Har tyvärr aldrig sått Islandsvallmo, men de flrsta vill ju ha lite svalare när de har grott, så det är ju mkt möjligt att det var det. Kanske för torr luft också? Hoppas att de piggnar till...
Irene_L
Så här ser min Islandsvallmo ut. Jag sådde den 16 feb och dom grodde den 22 feb. Dom står inne i rumstemperatur under lysrör och jag har omskolat dom en gång.

[attachment=14759:islandsvallmo_sådd.JPG]
Lillja
Har också sått islandsvallmo, ser ganska bleka ut, tror att
jag satte vallmo förra året också, de såg likadana ut.
hippo
CITAT (Irene_L @ 10-03-2008, 11:53) *
Så här ser min Islandsvallmo ut. Jag sådde den 16 feb och dom grodde den 22 feb. Dom står inne i rumstemperatur under lysrör och jag har omskolat dom en gång.
[attachment=14759:islandsvallmo_sådd.JPG]

Ja, dom där känner jag igen. Så ser mina också ut, men jag har satt dom i varsin kruka nu. Sådde mina den 16/2 också rolleyes.gif Ska se om jag kan fota dom om ett tag. Jag hoppas verkligen få se dom blomma!! Dom såg ju så vackra ut på bilden på fröpåsen. biggrin.gif

CITAT (Lillja @ 10-03-2008, 12:49) *
Har också sått islandsvallmo, ser ganska bleka ut, tror att
jag satte vallmo förra året också, de såg likadana ut.

Oj, vad stora och fina dina ser ut! tummenupp.gif När sådde du och hur har dom stått?
Lillja
Minns inte riktigt när jag sådde tror i mitten av februari, är ju odlafrön,
mina har stått under lysrör, men som sagt vallmo ska man nog direktså,
fast då får man ju vänta på blomningen, blev lite sugen de var så fina så
jag sådde dem nu, på bilden var de ju fina hoppas det stämmer.
.
Lillja
Nu har min islandsvallmo(frön från odla) en blomknopp, undrar om jag måste
ta bort den, det är ju en månad tills jag kan sätta ut den.
Mina tagetes och surfina har blomknoppar också de brukar jag knipsa bort
fast det känns ju inte bra.
Christer i Falköping
De gillar att bli ställda lite svalare och mycket ljust när de omskolats.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon