Maria82a
Jag har två st perenner som jag köpt från ica maxi..rotbit med skott i påse....men de verkar inte ta sig i krukan. Blir brun istället. Kanske dålig kvalite eller inte gillar att vara i kruka? Går ju inte att plantera ut nu på vintern. confused.gif
ewa zon 3
Se svar på liknande fråga under den här länken
Men fråga gärna igen om du vill veta mer smile.gif

/Ewa
Helen i Piteå Zon 5
Att plantera ner rotbitar av perenner i kruka brukar gå jättefint ... man får vara lite försiktig med vattningen tills plantorna har börjat växa, men det händer ju även att rotbitarna har dålig kvalite.

du och jag Ewa är på G biggrin.gif
ewa zon 3
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 10-03-2008, 12:25) *
du och jag Ewa är på G biggrin.gif

Jajamännsan, bra att du skrev att man ska vara försiktig med vattningen. tummenupp.gif
Undrar om Odla kommer komma med någor frestande perennerbjudande i år? whist.gif

/Ewa
Wilmer
Jag har lite härligheter från Sollentunamässan att plantera i krukor i väntan på våren. Sedan väntar jag OTÅLIGT på Odla's perenner!!! De hamnar också i krukor till att börja med. Det har fungerat för mig, men som ni sagt, inte för mycket vatten!
Frideborg
Hej!
du skrev att du köpte perenner.
vad för sort?
vore intr. att veta. rolleyes.gif
mvh Birgitta W
Maria82a
blåfärgad rysk marton e det..för 20 kr per styck....inte så dyra heller... bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon