Full version: Magnolia
Lisaloppan
Hej på er...
Jag undrar om min Magnolia (Leonard Messel 180 cm, planterades sensommaren 2007) behöver någon gödning nu här i vår?
Vad ska jag tänka på så att den mår så bra som möjligt. Jag hoppas ju att knopparna slår ut (det är säkert minst 50 knoppar).

Tacksam för information.
Lena i Torslanda
Jag skulle råda dig att lägga ett lager med kompostjord runt Magnolian. Det räcker gott och väl.
Lisaloppan
Det gjorde jag i höstas, ska jag göra det igen?
Caroline
Lena i Torslanda
Det kan du göra - våren är bästa tiden att lägga på kompost.
Bassam
hej
jag tycker att säga, du kan titta på din magnolia nu, om hon växer bra, varför ska du sätta mera komposten, på grund att du satt kompot på höstas, och dem ska bli aktivitet nu.
Obs: alltid kom ihåg mindre näring bättre än mera näring.
Lycka till, H: Bassam
DragonLady
Har en magnolia i en stor kruka pga. att tomten på den sidan jag ska ha den inte blir färdig förrän nu i sommar.
Den lever men det är väl inte mycket mer, ska jag plantera den i ren okalkad torv sedan eller är det något annat jag ska plantera den i confused.gif
Bassam
hej
Jag tycker att säga att magnolia behöver okalkat ord, jag kan gör förslag på jord som passar magnolia:
skall blanda den uppgrävda eller plantering jorden med mängder av torvmull, rhododendronjord, barkmull, lövkompost m.m.
Lycka till, H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon