Full version: Köpa vinbärsbuskar
henkis
Hej alla glada odlare,

Jag tänkte hjälpa mina gamla föräldrar att få ner några nya vinbärsbuskar på landet. Vi söker främst svarta vinbär.

Visst kan vi jordslå de buskar vi har idag, men det skulle ta för lång tid. Föräldrarna är till åren och vi skulle helst vilja ha en större skörd redan i år.

Är det någon här som vet var man kan köpa ett par buskar som redan har vuxit till sig?
Kanske är det någon här som har överproduktion?

Att äldre buskar kostar mer är något vi räknar med.

Tack på förhand!
Henrik
ingrids
Tja, till en början - var bor du / ligger landet och vilket sort - röd / svart / vit / grön hade du tänkt dig??
Fågelvägen
Vi har flera vinbärsbuskar som står i vägen. Två jättestora röda vinbär, ett par svarta och några krusbärsbuskar. Du får dem till skänks om du gräver upp dem. Vi bor sydost om Stockholm.
henkis
Tack för svaren!

ingrids - bra fråga. :-)
Vi brukar få mest användning för svarta vinbär, men vi blandar gärna med annat också.
Vad det gäller sorter så är pappa extra intresserad av Ben Sarek, Polar, Titanic och Brödtrop. Men det är inte så himla viktigt.

Vi bor i Solna utanför Stockholm och har lantstället i Rimbo. Men vi kan givetvis resa en bit.

Fågelvägen - tack för erbjudandet!
Jag kontaktar dig med ett meddelande.

/henrik

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon