Kajsa
Det får bli kvällens Austin, denna har jag köpt som stamros från Flora Linnea, den kom på posten i ett långt papprör och jag var väldigt fundersam om det skulle fungera, men den hämtade sig snabbt i en stor kruka med rosjord.
The Pilgrim, Austinros från 1991, tycker den doftar starkt av citron, men doftexperterna skriver körvel.

Övervintrar i garaget, andra sommaren blev den stor och fyllig i kronan.

På väg till postlådan doftade man på rosen i rätt höjd. Har beställt en ny Austin stamros i år
finns inget så lyxigt som dessa Austin/stamrosor.

I rabatten är den ca 1 m hög, zon 3
Krolliljan
Åh så vacker den var. wub.gif
ewa zon 3
Har ett par "vanliga" The Pilgrim men din stamros är verkligen lyxig Kajsa!

/Ewa
Kajsa
Ewa, hur klarar sig rosen i rabatten, fryser tillbaka ordentligt eller ?
ewa zon 3
Mina står skyddat i en söderrabatt vid altanen och fryser sällan ned speciellt mycket.
Efter förra vintern då andra zon 3 rosor frös ned i botten så klarade den sig bra. Kunde skotta upp mycket snö på just den rabatten + att jag hängde upp den gröna rosväven som skydd för vårsolen. I år ingen väv och många grenar har klarat sig helt ändå
Funderar ändå på att flytta buskarna dels för att rabatten är för smal och jag tror för varm på sommaren för att dom riktigt ska trivas.

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon