Full version: Hortogreen
Heda
Sitter och surfar runt lite, bland växtföretagen förstås...undrar nu om någon har beställt/planterat växter från Hortogreen? Resultat? Var det bra kvalité på plantorna. Skickas de i kruka?

Tosan
Hortogreen har fått ganska goda betyg.
själv har jag bara hunnit få hem hallonbuskar därifrån, och de var jättefina. Nu väntar jag på rosor och dagliljor som ska komma i maj.
Kajsa
Har beställt mycket växter därifrån, inte minst rosor, stamrosor, klematis och mycket annat, bra priser. Dom har 5/pack av vanliga rosor till ett mycket bra pris. Du kan lugnt beställa där, alltid fått jättefina växter och man får växterna med bil hem till dörren, perfekt. Har även beställt rosor och klematis i år.

Jo växterna kommer i kruka, men ibland är rosorna barrota då kommer dom inplastade. Stamrosorna kom i stora krukor. Tyngden spelar ingen roll då dom kommer med bil, frakten bara ca 100 kr.
Heda
Tack! Goda referenser alltså! Jag har ju flera bra plantskolor häromkring, men ibland har de inte de sortet man vill ha... happy.gif
Blomstersmurfen
Kan tillägga att Hortogreen är mycket bra att ha att göra med om man behöver reklamera någonting. Ett enda mail, om en ros som aldrig visade något livstecken, så skickade de utan någon kostnad en ny!
laluna
Beställde från dem förr förra året och jag var så där nöjd. Köpte 4 träd och 2 azaleor och lite funkia och andra plantor. Träden är det enda jag var nöjd med det andra var så smått så smått. Funkian var bara en rot med ett pytte pytte blad och den kostade lika mycket som en ordentlig planta hade gjort på handelsträdgården. Så blommorna var ingen hit enligt mig. Alla blommor var lika små. Men träden var jätte fina och 2 av dom har tagit sig ordentligt och att dom andra 2 inte har gjort det beror nog mest på hon som planterade dom smile.gif

Karolina
ZaraP

Jag gillar Hortogreen, jag och en kompis brukar sambeställa och har gjort 1-2 ggr per
säsong i några år nu. Rosor, buskar och perenner. Vi har varit nöjda, allt har tagit sig
fint! tummenupp.gif
Mvh ZaraP
agsc
jag har också köpt mycket från Hortogreen, det är bra inpackade växter o ligger utanför dörren när man kommer hem. Allt har varit bra, man kan ju ofta välja storlek o prisklass därefter
Heda
Jag tycker att det ser ut som om de "vanliga" storlekarna kostar ungefär som på plantskolorna här medan de stora (2 liters) ser ut att vara billigare...Någon som har köpt 2 liters...är de ordentliga plantor??
grynet
Jag har köpt jättemycket därifrån med,och jag är jättenöjd.Har dock inte köpt dom i 2-liters krukor..inte än whistling.gif
När jag köpt Dagliljor, har det alltid varit flera stycken i krukorna,istället för bara en enda..och service,att man får dom till dörren bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon