niklaswik
Idag körde jag ett lass med virke från en hamn här strax utanför Söderhamn ner till en av hamnarna i Gävle. När jag blev lossad där så sa truckföraren med lite trött ton att "det här virket får ni förmodligen köra över till Granudden (den andra hamnen i Gävle) sen, det lät så nu när jag pratade med dom på kontoret".

Det är alltså virke som gått från sågverk till Hamn1("Orrskär", hamnen här utanför stan) med lastbil, sen med lastbil till Hamn2("Fredrikskans") och eventuellt vidare till Hamn3("Granudden") så småningom, också det med lastbil.

Beror visst på att dom dirigerar om nån båt hit och nån båt dit men ganska konstigt planerat verkar det vara...

Sen kan tilläggas att för ca 2 veckor sen gick en väldig massa lass med annat virke från Granudden upp till Orrskär, säkert en 20-30 lastbilslass.

Så länge dom betalar så jag får lön har jag väl inget större problem med det, men det känns ju som lite slöseri.
tettan
det där är sånt som måste till ibland så att alla hålls med arbete, sånt får du inte skvallra om biggrin.gif
Aqvakul
Vad jag förstår så är det inte alls ovanligt med t.ex. oljetankers som vänder om och far kors och tvärs när nya bud ges på lasten......
Ralf
Niklas
Det kallas för kapitalism!
och det är bäst!
och vi vanlig förstår nog ej hur det fungerar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon