sussie71
Hej på er alla!
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag är så mycke nybörjare som man kan bli... sos.gif Köpte för några år sedan ett hus med ganska stor och väldigt vildvuxen trädgård, runt en stor del av tomten finns en stenmur med en rabatt i, undrar vad det är som växer där och hur jag ska få den att fortsätta att sprida sig. Då huset stått tomt under ganska många år innan vi hittade hit, har inte heller trädgården fått nån skötsel. Muren saknar växter bitvis, både av att ingen skött den och av att det med åren blivit uppgrävt en del av förbi passerande. Hur gör jag för att få den att må bra igen, vad behöver jag tänka på. Det växer även näva av nåt slag och ölandstok. Nu är det dags att försöka få trädgården att likna nåt... men det är som en jungel, ju mer jag läser, desto mer förvirrad blir jag.... laugh.gif hoppas det ger sig med tiden..

[attachment=14829:untitled.jpg]

Tack på förhand

Sussie
Jan Lindgren
Hej!
Cerastium Silverarv. Lättodlad, sprider sig kraftigt, vita blommor, lite ogräsvarning.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon