OBS! Såg inte förrens jag postat inlägget att jag läst fel.........tråden handlade om Weibulls o inte om Hasselfors
ber om ursäkt för det. (Men jag låter inlägget ligga kvar istället för att radera)Jag hade i fjol problem med Hasselfors plant jord (Blå säckar med Älg på) Det var fullt med kvistar och massor med torvklumpar. Jag mailade företaget och frågade om de bytt 'recept' på jorden Svaret jag fick var att de hade haft vissa produktions problem under en tid och beklagade det. *Receptet' skulle vara det samma som förut, men om jag mailade in produktions nummret på säckarna så skulle jag få kompensation lovade VD:n för företaget Men ännu har jag inget fått. Körde faktiskt föbi företaget när jag åkte hem från Gillan i fjol sommras och funderade på om jag skulle "knalla in" och fråga hur det gick med min 'kompensation' och låtsasa att jag kört enkom

bara för det

Men jag körde bara förbi.
Så i år...........köpte i höstas på mig ett tiotal säckar med så o planterings jord för att ha när det var dax. Såjorden har varit bra (som vanligt)Men planterings jorden är jag INTE nöjd med

Jag brukar alltid sålla jorden och göra en egen 'special blandning' som jag skolar plantorna i. Men eftersom jag lärt mig att många av er andra inte håller på med sådant "trams" utan skolar direkt i jorden så testade även jag det. Vilket nu resulterat i att över en 1/3 del av mina Bergvallmo har dött. Jag upptäckte att ytan i krukorna bestod av en HÅRD tjock 'skorpa' Och jag har nu sållat jorden och gjort min egna 'blandning' och skolat om alla plantor för att förgoppningsvis klara dem som är kvar. Men jag har inte mailat företaget eftersom det verkar ändå inte vara lönt. Jag har tidigare år varit MYCKET nöjd med Hasselfors jord men nu börjar jag att börja bli lite tveksam till debn samma