Loobaman
12-03-2008, 11:24
Ja, som rubriken lyder, var kan man köpa citrusfröer? jag vill ha tag i fröer som en dag om kanske 20 år kan ge mig frukt som är god och ätbar därför vågar jag inte använda mig av kärnor från frukt i butik.
Lady Hamilton
12-03-2008, 12:23
Tyvärr kan jag inte tipsa dig om några fröer (tror att det är sticlingar/ympning som man ger sig på för att få fruktbärande träd) Så om du är intresserad av att testa rota Citrus Lemon så kan du få sticklingar av mig. Mitt träd ger riktigtsura och GODA Citroner varje år
Loobaman
12-03-2008, 12:39
Tack Lady Hamilton, jag pm:ar min adress och skickar dig givetvis nya frimärken och en symbolisk summa om du vill.
MariaÖrebro
12-03-2008, 14:55
Hej Loobaman!
Jag kan varmt rekommendera www.tradewindsfruit.com i Kalifornien!!! De har billiga fröer till ALLT, låta fraktkostnader och bra instruktioner! Har beställt därifrån flera gånger och är hur nöjd som helst! Beställde 19 olika citrussorter därifrån som jag sådde för 1½ månad sedan. På så såanvisningen stod det att det kan ta 2-3 månader innan de gror, men redan nu har 8 kommit upp och är ca 10 cm höga!
Lycka till!
Loobaman
12-03-2008, 15:02
Hej Maria Tack!, Men jag ska faktiskt ÅKA till californien i början av maj

kan jag besöka det stället.
Edit jag kan inte vänta beställer NU, den länken är verkligen guld värd tack igen
freddie
12-03-2008, 22:03

Kan nån'förklara för mig. Tydligen säljer man citrusfröer på ovan nämnda webbsida. Hybridiserar inte citrusfröer? Eller, är dessa speciella citrusfröer? Hur ligger det till egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.