Full version: Vilken hund är du?
Sidor: 1, 2
Bettis
Jag är en Cocker Spaniel crying.gif rotfl.gif rotfl.gif

Test
Ramred
Kul test.

Engelsk Bulldog blev jag. Hmmmm
Grå
Jag har gjort den här förut, och jag är en bullmastiff. Det är bara att gilla läget... biggrin.gif
*Stintan*
En mops blev jag biggrin.gif
ninnisky
Jag blev en Cocker Spaniel
Irene_L
Serven blev överbelastad så det gick inte att fortsätta!! Det är nog många från Odla som är inne på den sidan giggle.gif Ska testa senare!!
kicki.p
Jag blev en Jack Russel, och det passar ju bra till min Norfolk-kille. Vi trivs båda allra bäst utomhus i alla väder.
kicki.p
karlsdal
Engelsk bulldog blev jag.... fast jag tycker nog att våra 2 Sheltisar passar mig bra i sättet... hmm... jaja, beskrivningen på bulldoggen passade mig iaf tongue.gif
Solstorm
Jag blev en cocker spaniel. "Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser" börjar beskrivningen.

Innebär det att jag är en av världens mest uppskadde och populära människor då? yahoo.gif
Bettis
CITAT (Solstorm @ 12-03-2008, 12:56) *
Jag blev en cocker spaniel. "Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser" börjar beskrivningen.

Innebär det att jag är en av världens mest uppskadde och populära människor då? yahoo.gif

näää för jag blev också en cocker så då måste det vara jag flirting.gif
Solstorm
Bettis! Vi kan väl vara med i samma klubb!

Nu startar vi klubben för Världens mest uppskattade och populära personer. Nu gäller det att komma på ett klubbmärke som vi ska bära.
Monaxe
Jag var en Grand Danois!!!! confused.gif
Aqvakul
Jag blev en Cocker Spaniel . Trodde jag aldrig, inte min favorithund precis. Verkar dock vara en vanlig "hundpersonlighet" på Odla. Hälften - 5/10 hittills.
makro
Bulldog även här och det är nog ganska passande beskrivning av mig, är jag rädd. Trivs även bra med den hundrasen, då jag tycker om dess utseende och stabilitet.
Noak
Jag blev också en cockerspaniel. Det tror jag inte på, inte alls min typ.... Trodde jag.
Grå
CITAT (Monica i Kungälv @ 12-03-2008, 13:09) *
Jag var en Grand Danois!!!! confused.gif

Mycket, mycket trevlig männika då, som älskar att sitta i knäet och stå väldigt nära och titta en djupt in i ögonen. Och som gärna vecklar ihop sig till ett litet paket för att få plats i fåtöljen smile.gif
Bra hund! .. ellerjagmenar människa!

[attachment=14857:vanjaaffeliten.JPG]
*Ulrica*
Jag blev en Golden Retriver, ingen annan som blev det? unsure.gif
Monaxe
CITAT (Grå @ 12-03-2008, 13:42) *
Mycket, mycket trevlig männika då, som älskar att sitta i knäet och stå väldigt nära och titta en djupt in i ögonen. Och som gärna vecklar ihop sig till ett litet paket för att få plats i fåtöljen smile.gif
Bra hund! .. ellerjagmenar människa!
[attachment=14857:vanjaaffeliten.JPG]

Har ju förstås länge känt på mej att jag är speciell! naughty.gif Fin bild på dig och din vovve!

Jag är ju mer för Greyhounds som synes...
Lillja
Bulldog.....njaa inte riktigt den hund jag skulle välja, men jag
passar in på beskrivningen, fast jag har ju en egen hund och
hon är ju bäst.
Grå
CITAT (Monica i Kungälv @ 12-03-2008, 13:54) *
Jag är ju mer för Greyhounds som synes...

Jo, fast i det här testet spelar det tyvärr ingen roll vad man gillar. Jag är ingen vidare vän av bullmastiffer, men å andra sidan - genom sig själv känner man andra.. biggrin.gif

Här är en fin frändebild till på dig, (sedan ska jag inte lägga in fler bilder här wink.gif)

[attachment=14858:000_0213.jpg]
gröna tjejen
jag var tydligen också en engelsk bulldog... biggrin.gif
Fenja
Jag är en Berner Senner!
Mvh
Fenja
Bettis
CITAT (Solstorm @ 12-03-2008, 13:06) *
Bettis! Vi kan väl vara med i samma klubb!

Nu startar vi klubben för Världens mest uppskattade och populära personer. Nu gäller det att komma på ett klubbmärke som vi ska bära.

tummenupp.gif skälvklart är vi i samma klubb!!
Klubbmärke g.gif
Biggan_
Bullmastiff blev jag!
Lunatrixx
CITAT (*Ulrica* @ 12-03-2008, 13:46) *
Jag blev en Golden Retriver, ingen annan som blev det? unsure.gif

Jo jag!

Min första egna hund var dessutom en Golden retriever. bravo.gif
Cathis
En Cocker Spaniel är jag också, kul min första hund var en Cocker.

Bettis & Solstorm får jag också vara med i klubben flirting.gif
*Ulrica*
CITAT (Lunatrixx @ 12-03-2008, 14:50) *
Jo jag!
Phu... tur! kompiskram.gif
Bettis
CITAT (Cathis @ 12-03-2008, 14:56) *
En Cocker Spaniel är jag också, kul min första hund var en Cocker.

Bettis & Solstorm får jag också vara med i klubben flirting.gif

Absolut tummenupp.gif vi ska bara komma på något bra märke
Kajsa i Arvika
Ännu en Golden!!!! kompiskram.gif Fast jag e svagare för jycken bredvid under rubriken "smiter hunden" .. eller nåt liknande... Irländska settrar får mitt hjärta att smälta efter 14 år tillsammans med en underbar dam... wub.gif
Irene_L
Jag blev en Bullmastiff giggle.gif
skogstroll
CITAT (Grå @ 12-03-2008, 13:59) *
Jo, fast i det här testet spelar det tyvärr ingen roll vad man gillar. Jag är ingen vidare vän av bullmastiffer, men å andra sidan - genom sig själv känner man andra.. biggrin.gif

Här är en fin frändebild till på dig, (sedan ska jag inte lägga in fler bilder här wink.gif )

[attachment=14858:000_0213.jpg]

oj oj vad fina vovvar du har. vill ha! wub.gif
grace
Jag blev bulldog, fast det är en av dom sista raserna jag skulle kunna tänka mej att skaffa mej! Ursäkta mej, alla bulldogsälskare, men alla har ju sina favoriter.
Eva-Helene
Bullmastiff.....trodde jag inte! Gjorde testet 2 gånger. Vissa frågor kunde ha varit flerval så jag svarade ett annat alternativ på dom andra gången - blev ändå bullmastiff bägge gångerna!
Grå
CITAT (Eva-Helene @ 12-03-2008, 17:09) *
Bullmastiff.....trodde jag inte!

Då är vi fyra biffiga mastiffer på odla än så länge då ... undrar om hundskapet speglar sig i trådarna? biggrin.gif
Boxer
Golden Retriver

Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.

fet stil = stämmer på mig tummenupp.gif
Grå
CITAT (Boxer @ 12-03-2008, 17:36) *
fet stil = stämmer på mig tummenupp.gif

Så du tycker inte om att bära grejer i munnen då? a0a.gif
Alphaville
Jag får väl förena mig med er andra engelska bulldoggar.
ylvahi
Jag blev en Cocker Spaniel .
mamamaggan
En bullmastiff till!
Boxer
CITAT (Grå @ 12-03-2008, 17:39) *
Så du tycker inte om att bära grejer i munnen då? a0a.gif

Oooops! Missade det! tongue.gif
Alba
Berner sennen .....hm .........ja en del kanske stämmer.

Berner sennen är en stor lugn hund .....stor och lugna...ja... stämmer nog
med jämt och lugnt temperament......kan nog också stämma
Men den är också mycket ivrig och leklysten......njae ivrig och leklysten....stämmer inte
Berner Sennen är en självsäker, orädd......stämmer inte alls
uppmärksam och godmodig hund......ja ganska
Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig.....ja....kul lära sig nya saker....men mycket vänlig....njae

De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner.......ja stämmer till viss del

Självsäker.....absolut inte
och vänlig inför främmande......kan nog stämma
Älskar att vara ute sommar som vinter......ja i måttlig dos
Magdis
Jag letade i den gamla tråden om hundtest och hittade att jag var en sån här

Vad nu den heter...

Nu gjorde jag det här testet också o då blev jag en Cockerspaniel. smile.gif
Aqvakul
Gjorde testet en andra gång, svarade annorlunda på två frågor där jag kände mig extra osäker.
Nu blev jag Bullmastiff, känns faktiskt lite fräckare än Cocker Spaniel...... whist.gif

CITAT (Magdis @ 12-03-2008, 18:41) *
Jag letade i den gamla tråden om hundtest och hittade att jag var en sån här

Vad nu den heter...

Nu gjorde jag det här testet också o då blev jag en Cockerspaniel. smile.gif

Ser ut som en Bearded Collie...
Magdis
En collie med skägg alltså? biggrin.gif
Grå
CITAT (Magdis @ 12-03-2008, 18:41) *
Vad nu den heter...

Det är en Beardie smile.gif En Bearded Collie. Har haft en sån, en riktig goding!
Klippte honom på sommrarna när han blev gammal, det tyckte han var riktigt skönt. Han studsade runt som en valp då smile.gif

[attachment=14864:20060714_001.jpg]
Magdis
Fast nu letade jag i den där gamla hundtesttråden igen och hittade att det rörde sig om en Old english sheepdog. Bilden som jag hade infogat i tråden hade jag googlat upp själv vill jag minnas, den kom alltså inte från testet, så om det inte ser ut som en old english sheepdog så beror det på det.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 12-03-2008, 19:00) *
Fast nu letade jag i den där gamla hundtesttråden igen och hittade att det rörde sig om en Old english sheepdog. Bilden som jag hade infogat i tråden hade jag googlat upp själv vill jag minnas, den kom alltså inte från testet, så om det inte ser ut som en old english sheepdog så beror det på det.

Inga problem Magdis! det finns vissa likheter, men Old English Sheepdog är en lite större och tyngre hund - verkar inte stämma så bra på dig...... giggle.gif
Magdis
CITAT (Aqvakul @ 12-03-2008, 19:04) *
Inga problem Magdis! det finns vissa likheter, men Old English Sheepdog är en lite större och tyngre hund - verkar inte stämma så bra på dig...... giggle.gif

Nä det var lite konstigt att jag blev en sån, jag hade ju kryssat i att jag är liten till växten. giggle.gif Jag gjorde om det gamla testet från 2005 nu också och den här gången blev jag en tax! Det stämmer betydligt bättre!
HelenN
Och när jag gjorde testet så var det överbelastat!!! haha
maramara
Engelsk bulldog,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon