Full version: Citrusträd
Citrus Angel
Hej Jag har ett litet Citrusträd som heter Calamondin. Det har tappat alla blad över vinterns samt alla frukter utom en . Nu börjar en gren bli grön! Ska jag klippa ner de övriga? Jag ställer ut trädet i solen vid varje tillfälle som ges
freddie
CITAT (Citrus Angel @ 12-03-2008, 15:18) *
Hej Jag har ett litet Citrusträd som heter Calamondin. Det har tappat alla blad över vinterns samt alla frukter utom en . Nu börjar en gren bli grön! Ska jag klippa ner de övriga? Jag ställer ut trädet i solen vid varje tillfälle som ges

Kan kanske gå att få den att överleva, men ha inte för stort hopp! Att den tappat alla blad är inte bra. Det är inte ett naturligt tillstånd för citrusväxter att tappa bladen på vintern! Men lycka till, det är värt ett försök. (OBS! Vänta på fler svar innan du slänger den, jag kan ha fel i min pessimism. ) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon