Kajsa
Mary Rose är för oss som inte bor i Skåne, utan lite kallare, rosen finns på WIJ Trädgård i Ockelbo/zon 5. Här hos mig zon 3 - 4 fryser den aldrig ner, jag har fem st Mary Rose i olika lägen, det är en av mina stora favoriter. Rosen kom 1983, den blir en buske, ingen klen, tanig ros, utan den blir fyllig. Doftar enligt Flora Linnea, honung och mandel, den doftar svagare än många andra Austinrosor tycker jag, men doftar.

Rosen blir ca 1.20 - 1.5 m, zon 5

I kvälls sol, detta är en ros, Mary Rose blir en kraftig ros
Bee
Den rosen köpte jag på din rekommendation förra året. Hon är helt underbar! Jag hoppas on växer till sig i år, förra året blev hon inte så stor.
mamamaggan
Kan man ha hela tomten fylld med rosbuskar ? whistling.gif
Kajsa
Klart man kan, om man älskar rosor rose.gif
Lilla Sibirien
Den här rosen är ett bra kort tror jag, men var får jag tag på den? Zetas har den inte, Ulriksal?
Kajsa
Den är en av de bästa Austinrosorna, skicka efter rosen hos Flora Linnea eller Rosenposten/Danmark dom har stora fina ex. rätt tid nu. Men du lär få köpa mer än en ros, annars blir det för dyrt, frakt ca 100 kr med.
Lilla Sibirien
Jag tror att jag vill ha många av Mary Rose, den verkar tilltalande på så många olika sätt. Klarar zonen, frisk har doft och har fint bladverk med lite böjda grenar. Jag tycker att det låter som en ganska perfekt ros och enligt vad du har berättat är det en av dina favoriter, du som har så många rosor och bara har lovord för denna ros.

PS. jag tror att mitt intresse för Austin rosor just har vaknat, eller kan det bero på att jag inte tidigare har förstått deras potiential?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon