Full version: Fuchsia
Hans i Värmland
Jag måste verkligen slå ett slag för fuchsia. de står ute i regn och blåst hela sommaren och blommar länge
Nu hamnade 10 stycken i jordkällare som blev översvämmad vid jultiden och stod översvämmad i 3 månader innan jag fick ändan ur vagnen och plockade ut mina dränkta fuchsior, som hade börjat skjuta skott och nu står på verandan och växer den 12 mars. Är det inte fantastiskt.
Chamomille
Det var ju fantastiskt! Det är kanske så man ska göra ifall man vill övervintra dom. Jag har aldrig lyckats... Jag får gräva en jordkällare! biggrin.gif

Fru Frö
Jag försökte övervintra mina enligt ett sätt jag såg på Gröna Rum för nåt år sen, killen klippte ner dem och la dem på marken, öste över en massa löv och sedan bubbelplast.

Men det var inge liv kvar i mina inte......
Hade för lite löv kanske..... och igen bubbelplast... duh.gif

Det var värt ett försök i alla fall.
Men jag vill nog ändå inte försöka med din medtod där Hans trots att den funkade flirting.gif
Chamomille
Uj, hur ska jag egentligen göra. Fick hem ett paket idag med 24 pelargonier och fuchsior duh.gif . Det finns ingen hejd på mig när jag shoppar. crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon