mirjam
Glad i hågen med alla belysningar och väntan på mina fröer från impecta så sådde jag cirka 8 gurkfrön i en av mina minidrivväxthus. Efter letat information och kunskaper ser jag till min förskräckelse att det skulle jag låtit bli - lätt få ohyra skrevs det. nånstans För tidigt 3 mån innan. Har ni förslag hur jag kan gå vidare - kasta dom. Har ett kallt uterum att tillgå. Är det inte bra ha dom i hop med tomatplanterna. är mina odds dåliga att det blir nåt. Kan det vara nån idé så persilja eller tagetes-frön(som skall vara bra mot ohyra) och ha i krukor runt om. tack på förhand.
Lady Hamilton
Ditt problem blir nog att du kommer att få leva i en Djungel fram tills det är dax att plantera ut Gurka växer ganska snabbt och slingrande cool.gif Försök att klara plantorna så gott det går men i temperaturer under +8° så är det lätt att stammen 'ruttnar' Gurka vill ha varmt. Och risken är att du får så om längre fram Ca 4 veckor innan utplantering brukar vara lämpligt. Kan tillägga att jag alltid har Gurka Tomater o Tagetes tillsammans utan några problem
Alexander-VG-zon3
lägg sand runt rothalsen så ruttnar dom inte i lägre temp . dock alltför låg temp som runt 0c +1c dödar dom . sedan kräver dom ju hög värme för att växa bra .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon