Full version: Acanthus mollis
Heda
Har sått Acanthus mollis och undrar om någon här gjort det ? Vad kan jag vänta mig? Groningstid? Hur lång tid till ordentlig planta? Enligt Impecta, där jag köpt fröerna ska de ut, så jag har ställd dom ute i växthuset...

Tacksam för svar smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag frösådde Acanthus mollis jan.-06, krukan fick en kylperiod på ca. 8v. sedan in och fröna grodde. Plantorna växte till sig ordentligt redan första sommaren men jag hade dom kvar i sina krukor till våren -07. Plantorna 'vaknade' fort till liv under våren och jag planterade ner några ex. i mina rabatter på olika ställen, nu får jag se till sommaren ifall någon har överlevt i min zon 5 wink.gif Jag tror att det är gränsfall hos mig men man måste ju testa biggrin.gif
Heda
Härligt!! Då har jag gott hopp om att lyckas och få se hyfsade plantor redan i år! Då får de stå ute ett par veckor till så provar jag nog att ta in några krukor sedan...Tack, tack blomma.gif
Maggan H
Jag har sått i år och har nu satt in krukorna i växthuset efter att de stått i uterummet sedan januari. Hoppas de gror snabbt, eller åtminstonde att de gror! crying.gif Underbara blommor! -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon