embees
Vann en budgivning på Tradera i förra veckan på en välrotad stickling av blå änglatrumpet. I tisdags damp den ner i brevlådan, stor och fin och välrotad som utlovats. Jag har planterat den, men är det något speciellt jag bör tänka på nu? Just för att ge den allra bästa förutsättningar att bli magnifik.
Lady Hamilton
Den ÄLSKAR näring och vill bli omplanterad i större å större kruka eftersom. Det är bra om du redan nu vet 'hur' du vill att den skall växa.
Vill du ha en stor buskig planta? Då toppar du grenarna eftersom så den blir buskig.
Vill du att den skall växa som ett litet träd? Då låter du grenarna växa och tar av toppen när den uppnåt lämplig höjd och samtidigt då tar du bort grenar efter stammen (du kan ju i o f ta bort grenarna eftersom men det är inte nödvändigt)
Eller om du vill att den skall växa på annat sätt Det kommer att bli bra Lycka till och Välkommen i 'gänget' kompiskram.gif
theseraphim
är det verkligen en änglatrumpet? Trodde de blå var spikklubbor dvs upprätväxande blommor, änglabasun egentligen.
Lady Hamilton
cool.gif Jag utgick ifrån att hon menade Mini Änglatrumpet (Acnistus Australis) för de plantorna har varit ute på Tradera för försäljning
embees
CITAT (Lady Hamilton @ 13-03-2008, 12:32) *
cool.gif Jag utgick ifrån att hon menade Mini Änglatrumpet (Acnistus Australis) för de plantorna har varit ute på Tradera för försäljning

Ja det är en Acnistus Australis.
Jag är SÅÅ glad att jag har en. Blev helt förälskad när jag såg en bild på en här på forumet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon