Full version: torr såbädd...
jannika
märkte nu att min såbädd för kiwi och physalis har torkat ut. inga groddar som har kommit, men snustorr jord... jag har fuktat men undrar om de går förgäves? Borde jag börja om istället?

ps. ngn som vet vad groddtiden ska vara på kiwi och physalis?

tack...
Lady Hamilton
För mig har det varit ca 14 för Kiwi o 7-10 dagar för Physalis
Tosan
Hos mig har physalis tagit evigheter, och sedan har de dessutom vuxit saaaaakta... Tror iaf inte det är nån katastrof att de torkat, fukta upp ordentligt och se om det verkar hända nåt, att de sväller och så.
Lady Hamilton
Kan tillägga att jag sår Physalis med undervärme kan ju göra att de gror fortare då g.gif
jannika
tackar så mycket!!
jag låter de stå, men för säkerhets skull tror jag att jag tar och sätter några extra physalis. tar frön från köpt frukt. har ni också gjort det? denna sådd sätter jag i minidrivhus med undervärme på ca 25 grader. kan nog bli bra. de som jag har nu står i äggkartong med plastfolie (som gled av...) över.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon