|
Hannifer
13-03-2008, 13:11
Jag tänkte att det kanske var dags att starta en ny bytestråd. Jag efterlyser Episcia (kopparblad). Har ett antal hoyor att byta med. Någon?
Bra initiativ!!! Jag söker perlargonen Roccoco. Har hibiscus, malvor, pelargoner och fuchsior att byta...lite annat oxå för den delen.
Jag har flera Elefanttunga/Målarborste som jag vill bli av med. Önskar: Inget speciellt, lite nya bara.
Kul!
Jag har sticklingar av passiflora edulis, passiflora suberosa, storblommiga kaktusar och hoya carnosa och önskar mig gul hibiscus, hoya heuschkeliana eller andra passionsblommor.
Jag har en Hoya pubicalyx "Silver Pink" som jag inte gillar...Nu har jag blivit av med den!
Jag har en stor ampellilja med massa bebbar, byter gärna den mot något annat MVH, Julia.
Jag har en liten gul Hibiskusstickling som jag köpt väldigt nyligen, svagt rotad. Har också Gullranka och Doftpelargon som ska beskäras snart. Vill ha en Saintpaulia eller en påskkaktus/novemberkaktus.
Moonbeam
15-03-2008, 20:53
Måste fråga, ny på forumet som jag är, hur går det till med att byta blommor? Träffas man eller skickar man på posten? Jag har för tillfället inte så mycket att erbjuda förutom min "tradescantia pallida", farfarsblomman som är odödlig. De flesta fick sig rejäla kyssar i flytten, så jag behöver fylla på. Vill gärna ha hibiskus, för de dog krossdöden  Har massor av ampelliljor, såna med lockiga blad, och "nässlor".
CITAT (Moonbeam @ 15-03-2008, 20:53)  Måste fråga, ny på forumet som jag är, hur går det till med att byta blommor? Träffas man eller skickar man på posten? Jag har för tillfället inte så mycket att erbjuda förutom min "tradescantia pallida", farfarsblomman som är odödlig. De flesta fick sig rejäla kyssar i flytten, så jag behöver fylla på. Vill gärna ha hibiskus, för de dog krossdöden  Har massor av ampelliljor, såna med lockiga blad, och "nässlor". De flesta går jättebra att skicka som sticklingar. Linda in kvisten i fuktigt hushållspapper och plastfolie, tejpa fast på en pappskiva och packa in den i en liten ask, vadderat kuvert, bubbelplast etc... Nässlor, kan det va palettblad kanske? De kan nog va ganska gångbara i byte tror jag
Eva-Helene
15-03-2008, 22:33
Jag har massor av Palettblad, 36 sticklingar och (för tillfället, fler är väl på väg upp) 110 fröplantor. Ampelliljor, alla varianter, skulle jag vilja ha. Dessutom byter jag gärna till mig dracenor.
Moonbeam
16-03-2008, 10:40
Eva-Helene-jag kan skicka dig ampellilja om du vill. Har många bebbar, dock inte som sticklingar utan som sitter fast på moderplantan. Men du kanske vill ha ändå?
Har en gammal Hoya. Vet inte sort men den stod hemma hos min farmor och farfar på 70-talet och var gammal redan då. Har nu övertagit den och den blommar (och luktar!) flitigt varje år. Om någon är intresserad av det så är jag öppen för förslag.
Lars-Olof Arvids
17-03-2008, 10:35
Jag har sticklingar av blomstervagga (Rhoeo spathacea) som jag gärna byter mot det mesta som jag inte har.
Olle
Jag har olika pennigträd (crassula) , hoyor, rhipsalisar, olika ampelkaktusar bl.a en super fin heliocereus , huernia, mm... Jag söker efter Gasteria , och andra succulenter...
Jag söker efter skott av Corkscrew vine! Jag har inte så många växter att byta med men hoppas ändå att någon vill skänka/sälja ett skott till mig.
Jeg ønsker meg Hibiscus cooperii , urotade sticlingar av en sådann : http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=665900Den på bildet hadde mycket flott variegering og beskrives som lettodlad , og det er just en sådann jeg ønsker. Jeg har mange krukväxter at byta med , eller jeg kan betale. Hoppas på et PM ... MVH/ Sunny
Glada.Rosen
20-03-2008, 17:06
Jag vill byta saint paulior och jag har dessa att byta blad med svart vinbärsorbet mini black congo mellan storlek litle pearl mini det är dom jag kan ta av just nu och vill gärna byta så maila din lista eller det du har till glada.rosen@gmail.com
Cassiopeia
01-04-2008, 09:23
Alis; vilka succulenter är du efter? Jag har några och själv vill jag gärna ha hoyor.
Söker: hoyor Har: hoyor, succulenter, novemberkaktus, påskkaktus, glasörtskaktus, skvätt-iväg, svärmors bandrosett mm.
CITAT (Cassiopeia @ 01-04-2008, 10:23)  Alis; vilka succulenter är du efter? Jag har några och själv vill jag gärna ha hoyor.
Söker: hoyor Har: hoyor, succulenter, novemberkaktus, påskkaktus, glasörtskaktus, skvätt-iväg, svärmors bandrosett mm. Jag söker mest efter olika gastiera arter, hawortia,aloe,agave... Jag har Hoya carnosa,tsangii,bella,platyclada och imperialis ...
Cassiopeia
01-04-2008, 11:50
Jag har Sebra-aloe om det är intressant? Är Platyclada verkligen en hoya? Är inte det en Euphorbia?
Har förresten Novemberkaktus med, såg att du efterlyste det i en gammal tråd.
MammaMattsson
01-04-2008, 15:05
Finnes:
Två frösådda "Nattens Drottning" Tvååriga, ganska stora.
Gullranka "Neon" ( Den är neongrön!)
St.Paulia "Mermaid" med stora ljusblå prickiga (I mörkblått) blommor med vit kant. (2 småplantor finnes)
Öppen för förslag, tar bland annat gärna en Hoyastickling.....
CITAT (MammaMattsson @ 01-04-2008, 16:05)  Finnes:
Två frösådda "Nattens Drottning" Tvååriga, ganska stora.
Öppen för förslag, tar bland annat gärna en Hoyastickling..... Jag är intresserad av en drottning sedan det visat sig att den jag har bara är en "sessa". Har nog inget intressant att byta med, men jag listar ngt så får vi se, annars kan jag pröjsa en peng för drottningen. Jobbar ute vid värmdö marknad, så överlämnandet ska nog gå smidigt. Sticklingar: Orotad "falsk sommarmurgröna". Orotad "karblergare" Passionsblomma (vet ej sort) Paraplyaralia (vet ej om den rotat sig) Ev kan jag dela på min klivia Om inget låter intressant kan jag som sagt ge en skälig ersättning för din planta. PM om detta låter intressant!
Cassiopeia
03-04-2008, 08:07
*knuffar lite*
sqrulan
03-04-2008, 11:44
CITAT (Alis @ 01-04-2008, 12:24)  Jag söker mest efter olika gastiera arter, hawortia,aloe,agave... Jag har Hoya carnosa,tsangii,bella,platyclada och imperialis ... Den stavas pachyclada.(en liten rättelse bara)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|