|
Margith
13-03-2008, 16:16
Efter en lång och säkert mycket tröttsam flygtur har min lille Einardh nu hittat hem. Han bara sover.... han vill inte ha en endaste liten köttbulle... [attachment=14909:080313_011.jpg] Håll med om att han är heeeelt underbar [attachment=14908:080313_006.jpg] Bilderna gör honom inte rättvisa, han är ännu bättre i verkligheten, snacka om personlighet! På översta bilden ligger också några änd-knoppar till armeringsjärn "från samma tillverkare". Äntligen fick jag tag på änd-knoppar som jag tycker passar till armeringsjärn. Så TACK snälla Linda-Lunda för att du delat med dig av dina alster till en som inte är lika kreativ som du Hoppas att du har en underbar semester. Avundsjuk? Jag? Inte ett dugg  Jag ska gå och titta om Einardh har vaknat
Ååå suckar, han är alldeles underbar... avis jag? inte då
ewa zon 3
13-03-2008, 16:41
Tänk att få en sån söt liten drake som husdjur /Ewa
skogstroll
13-03-2008, 16:43
Lyckos dej, hur får man fatt på en sån husdrake?
Helen i Piteå Zon 5
13-03-2008, 20:49
Grattis Margith! Såå kul  nu har du en alldeles egen liten drake som vaktar dina ägor
Lady Hamilton
13-03-2008, 20:52
Och min Trithon är klar men han kommer inte 'hem' till mig förrens om fler veckor  längtar efter honom NU..............
Citrona
14-03-2008, 08:27
Och lilla drakflickan Tuva skall snart få flytta hem till mig. Hur fick du hem honom, Margith?
Margith
14-03-2008, 08:47
CITAT (Citrona @ 14-03-2008, 08:27)  Hur fick du hem honom, Margith? Han flög naturligtvis, han är ju drake! Fast han fick lite hjälp av Bussgods Och Skogstroll: LindaLunda hittar du bland medlemmarna här på Odla.
Lemonne
14-03-2008, 09:47
Han är ju alldeles ljuvlig!
Men så förtvivlat avundsjuk jag blev nu då!!  Jag behöööööver en sån där drake! Klarar dom av att flyga själva eller måste någon följa med? Du säger att "han fick lite hjälp av Bussgods" - förklara, snälla! Hur gör man? Han är ju bara helt underbar, jag är som sagt sååå avis på dig Margith. En sån ljuvlig drakkille!
Lady Hamilton
14-03-2008, 10:22
 Måste bara få visa en bild på min Trithon [attachment=14979:Trithon_..._kopiera.jpg]
Margith
14-03-2008, 11:03
Vilket charmtroll Ladyn  jag förstår att du längtar efter honom. Om man är intresserad av att adoptera en drake, mailar eller PM:ar man LindaLunda.
Citrona
14-03-2008, 15:17
Ska försöka lägga in bilder på min tjejdrake Tufva, tyvärr hittar jag inte bilderna när hon är bränd och klar, utan det blir i obränt skick. Tufvahel.jpg tufva.jpg
Då måste ju jag visa upp min Eskill också, han kom hem till mej imitten av december. eskil2.JPG Visst är han fin! Men om drakarna är fina på bild så är det bara att konstatera att bilderna inte gör dem rättvisa, dom är mycket finare i verkligheten. Jag har haft förmånen att få se många av Lindas drakar både i obränt och bränt skick, vi bor nära varandra och det är alltid lika kul att titta i Lindas verkstad.. Det är helt enormt vilken personlighet varje drake har! Dessutom är det kul att dom kommer döpta...
Åååå dessa underbara drakar
dicentra
14-03-2008, 18:09
Mer drakar åt folket!!Hej Margith o alla andra drakägare!! Jag måste bara få tala om att jag också har en drake hemma!! Han heter Tithan o kom hem för några dagar sedan,bor ganska nära så vi kunde ta hem honom i bilen.Verkar lite nervöst att låta honom flyga hem alldeles ensam. För tillfället ligger han på hedersplatsen i köket o käkar älgköttbullar för glatta livet!!! Det är meningen att han skall släppas ut till våren o skrämma bort alla råddjur o eventuella andra skadedjur,undrar om han äter liljebaggar!! Ja Linda-Lunda är en jätteduktig tjej o nu i april skall jag dit på keramikkurs,spännande värre! Vet inte riktigt vad jag skall göra men det får väll bli något enkelt med min talang...... Ha det bra
Så otroligt söta varelser!
Monica M zon 4
14-03-2008, 18:27
Och jag väntar och längtar efter min Oskharr. Han hade blivit lite skadad men är tydligen på bättringsvägen och får snart komma hem till mig. Jag fyller frysen med köttbullar så länge!
Mica548
14-03-2008, 20:01
Ååååh, de är ju helt underbara. Har varit inne på Lindas hemsida flera ggr och suktat. Det verkar som det är dags att göra något åt det snart. Hur stora är dem? Om man ger dem lite lagom med köttbullar, tror ni dom håller ungefär samma storlek då? Har ju svårt att förklara för grannarna att det är en 7-meters drake som badar i poolen. Tror dessutom att jag skulle få besök av någon hälsoinspektör från kommunen eller liknande - där de lägger fram ett regelverk som säger att en drake ska ha rätt till X köttbullar per dag och en pool på minst 1,5 ggr sin egen längd eller något sådant annars omhändertar de honom och ger honom till Skansen!!! Fast drakar kanske inte badar??? Trots att det ser ut som om de har simhud mellan tårna och på vingarna...? Mica
De är ju bara så underbara och jag måste få gratulera Margith till den nya familjemedlemmen  . Så fort Lady Hamilton adoption gått igenom måste jag göra ett besök för att få se den live. Kan man inte anmäla sitt intresse som fodervärd någonstans eller få hyra sig en sommardrake? Bara så ni vet Ladyn och Margith….Behöver ni någon som tar hand om draken när ni behöver resa bort eller så, ställer jag gärna upp….Jag är en dj***el på köttbullar så hungriga ska de inte behöva vara. /Anki
Margith
15-03-2008, 11:15
CITAT (Mica548 @ 14-03-2008, 20:01)  Hur stora är dem? Om man ger dem lite lagom med köttbullar, tror ni dom håller ungefär samma storlek då? Mica Min Einardh är 40-50 cm nu. Jag glömde fråga Linda hur stora dem blir när de är fullvuxna Himmel tänk om han blir 15 meter lång! Och väger flera hundra kilo!! Då får du gärna ställa upp som fodervärd nån månad ibland Anki V. Tänk vad med köttfärs det går åt
ewa zon 3
15-03-2008, 11:31
CITAT (Margith @ 15-03-2008, 11:15)  ....Jag glömde fråga Linda hur stora dem blir när de är fullvuxna Himmel tänk om han blir 15 meter lång! Och väger flera hundra kilo!!.... Jamän när han blir så stor så kan du åka med själv Margith. Det vore väl något att flyga runt på en drake och hälsa på dina Odlavänner.  Jag lovar att förlänga uppfarten, säg bara till /Ewa
Lady Hamilton
15-03-2008, 14:26
CITAT (Anki V @ 15-03-2008, 09:48)  ........Kan man inte anmäla sitt intresse som fodervärd någonstans eller få hyra sig en sommardrake?  ........... Bara så ni vet Ladyn och Margith….Behöver ni någon som tar hand om draken när ni behöver resa bort eller så, ställer jag gärna upp….Jag är en dj***el på köttbullar så hungriga ska de inte behöva vara. /Anki  Skönt att höra. Tror nämligen att 'Kennlar' o liknande INTE  tar emot Drakar när ägaren åker på semester
Här kommer då en bild på min Arthyrr då. Visserligen är bilden från när han fortfarande var hemma hos Linda (Hittar inte mina bilder) [attachment=15117:Arthyrr_kropp.jpg] Arthyrr är en riktig liten buse. Han har redan rivit sönder en klo, och skrämt livet ur husse! Nu väntar han otåligt på att få komma ut. Han lider av kraftig vårabstinens, så jag får väl låta honom komma ut efter påsk, så han kan börja jaga all sork åt mig istället!
LindaLunda
06-04-2008, 08:59
160kvm stort hus
07-04-2008, 08:23
åh va fina. vart får man tag på en sån?
CITAT (16kvm stor balkong @ 07-04-2008, 09:23)  åh va fina. vart får man tag på en sån? Om du går in på LindaLundas profil, kan du sen gå vidare till hennes hemsida så får du mer information där
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|