gunvor
- vad är det.
en väninna ringde och sade att hon hade sett den i en trädgård i blekinge - knappt en meter hög.
Maria82a
Jag har ingen aning om vad du menar för växt.. sos.gif men jag kan rekommendera en buskpion...fin färg och stora blommor...jag får en själv i maj.. tummenupp.gif
Eva 33c
Din beskrivning var ju inte så detaljerad, men jag gissar vilt nu. Något som blommar tidigt i buskväg är ju tibast. Kan det vara något sånt? Det finns flera olika arter.
Daphne mezereum tex
Fågelvägen
Nu är jag nog petig: är det självklart när busken blommade? Om väninnan hade sett den NYSS så gissar jag också på tibast. Hade hon sett den förra sommaren är det hopplöst att gissa utan mer beskrivning.
gunvor
CITAT (Fågelvägen @ 13-03-2008, 18:41) *
Nu är jag nog petig: är det självklart när busken blommade? Om väninnan hade sett den NYSS så gissar jag också på tibast. Hade hon sett den förra sommaren är det hopplöst att gissa utan mer beskrivning.

hon såg den i dag - svällande blomknoppar som var på väg att slå ut!
Dilara
Kan det kanske vara en Magnolia ifall det inte är en Tibast?
Ciczi
låter väldigt tidigt för magnolian...

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon