Tovan
Någon som vet vilken sorts aloe vera det är?

[attachment=14918:P3130184.JPG][attachment=14919:P3130185.JPG]
theseraphim
frågan är om det är en Aloe Vera eller bara en utav många Aloe? Ser lite ut som en valig Aloe som förvuxit i för liten kruka oxå
MariaS
Du har en Aloe melanacatha. Du kan använda veran från den till infekterade sår, men den är inte lika bra som de medicinska aloene Aloe barbadensis och Aloe arborescens.
Bettis
CITAT (MariaS @ 13-03-2008, 18:57) *
Du har en Aloe melanacatha. Du kan använda veran från den till infekterade sår, men den är inte lika bra som de medicinska aloene Aloe barbadensis och Aloe arborescens.

Dom jag köpte av dig i Älvängen har inte dött ännu, dom ser så fina ut tummenupp.gif
gunvor
men den ser ju ut som min stora växt som härstammar från ett litet insmugglat skott från en park i Ísrael för så där 45 år sedan. Måste fotografera och få veta - har alltid funderat över vad det egentligen är.
Tovan
Tack för hjälpen! Försökte söka på google men jag hittade en massa som såg likadant ut, så det var svårt att veta vilken det var.
LP55
CITAT (Tovan @ 14-03-2008, 11:56) *
Tack för hjälpen! Försökte söka på google men jag hittade en massa som såg likadant ut, så det var svårt att veta vilken det var.

Var det svårt att veta vilken det inte var? Var det inte svårt?
1. Var det nån man kunde utesluta?
2. Var det svårt att utesluta den?

- - - - -
tummenupp.gif
Tovan
Förstår inte riktigt dina frågor LP55? Skrev jag något fel? Många av sorterna var väldigt lika, så det var svårt att se skillnad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon