rahmat2
Vi har en grupp som arbetar inom vården. Det är städare, sjuksköterskor, läkare och liknande. Och sedan har vi nåt som kallas för hur vården fungerar.
Enligt mig är dessa inte förhoppningsvis det samma. För det krävs mycket annat än personal för att vården ska funka.
Att personal inom vården får i unfdersökning efter undersökning hög betyg av medborgarna i Sverige är inget nytt. Men kan man vara nöjd med vården som det är?
theseraphim
de är vården, det är inte maskinerna och redskapen som undersöker och behandlar dig. Inte heller är det datorer som prioriterar dig framför andra utan just denna grupp. Sedan är det nog så att rent utåt är många missnöjda med vården men sen är det många som blir arga när de inte får sin vilja hos doktorn igenom(klart att jag måste bli inlagd jag har ju haft ont i tån i tre dagar nu, jag betalar faktiskt din lön osv...). Sedan är det inte lika lätt att kritisera när man väl träffat dem och de över lag är väldigt trevliga o duktiga. Jämnför detta med tex invadrardebatten tex så är det ungefär samma dvs så länge de gör och är som jag tycker så är det bra.
rahmat2
Om idag får jag nån enkät hem för opinionsundersöning, där just frågas om förtroendet för olika kategorier personal skulle jag kryssa för vårdpersonalen först. Alla mina negativa upplevelser till trots.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon