Wilmer
Jag beställde fröer till ringblomma coffee cream -05 var det nog, när det fanns läckra bilder i div. tidningar. Den var då frönyhet. Varken jag eller min kompis eller mamma lyckades dock få fram en enda ringblomma av dessa frön. Är det någon som lyckats? Säljs frön fortfarande?

Jag är Nyfiken!
ZaraP
Hej!
Jag fick någon av planta av den minns jag, det var så länge sen... ska se om jag hittar någon
bild på den... den var lite ynklig vill jag minnas - men kanske berodde det på mig? blush.gif
Jag var i allafall inte så impad av den....
Mvh ZaraP
Wilmer
Jag hittar inget om dem när jag letar på nätet, så det var nog en flopp? Jag försöker bara leta efter motsatsen! I år testar jag en annan variant som jag inte minns namnet på. Hoppas den är lite roligare..

Hittar du en bild så visa gärna!
ZaraP
Nähää no.gif Har letat mig fyrkantig i ögonen i vår hårdisk bland hundratals
bilder..... den var som sagt inte så imponerande så jag har inte direkt sparat
den så det blir lätt å hitta.... den verkade så klen och skör, men kanske
berodde det på mig att jag inte gav den den ultimata miljön... å andra sidan
har jag inte haft det problemet med andra ringblommor... Hade nåt år då jag
skulle testa säkert 6-7 olika sorter och de flesta kom..men de var före min
digitalkameras tid.. wink.gif så inga bilder där tyvärr...
Mvh ZaraP
Wilmer
OK ,haha, verkar inte ha varit någon hit, så ta inte åt dig! Alla andra ringblommor frodas här också. Tack för att du försökte hitta bilden!
joulanta
Jag har satt den ringblomman i flera år den blir jättefin.
Sätter den inne i början av maj så den hinner gro och bli lite stor innan det är dags att plantera i rabatten
Jag bor i zon 7 så jag sätter inte ur sommarblommor före 10 juni.
Har provat att ta frö från den men det har inte lyckats
Ska försöka leta reda på nåt kort av den. Men den är värd att odla. angel_not.gif
Wilmer
Jag har köpt liknande fröer i år, hoppas det går bättre. Har inte sett coffee cream fröer i år? Kompisen har satt gamla coffee cream fröer, sista försöket.. Inget har kikat upp än.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon