|
Alexander-VG-zon3
13-03-2008, 23:33
hej hej
jag fick samma skit från den sidan innan , och hela mitt Norton blev caput ,, men startar ni om datan och sedan kör en full scan så är det fixat . funkade på min data iallafall .
Piccante
13-03-2008, 23:34
är det bara Norton som fick problem ?
filmmakaren
13-03-2008, 23:34
Helt otroligt att ni ens använder Norton som bara segar ner datorn.
Alexander-VG-zon3
13-03-2008, 23:35
CITAT (filmmakaren @ 13-03-2008, 23:34)  Helt otroligt att ni ens använder Norton som bara segar ner datorn. bättre det än inget alls
Piccante
13-03-2008, 23:40
CITAT (filmmakaren @ 13-03-2008, 23:34)  Helt otroligt att ni ens använder Norton som bara segar ner datorn. Är det därför du lägger in mysko länkar för att göra oss uppmärksamma på att Norton är segt ???
herkules
13-03-2008, 23:46
jag älskar mitt norton, funkar kalas och segar inte ner min dell ett dugg!
filmmakaren
13-03-2008, 23:53
Finns någonting som heter Avast.. Det finns även något program som heter NOD32. Det är bara att välja och vraka.
Och nej. Jag lägger inte in länkar för att bevisa att norton är segt. Kanske borde göra det?
Maria82a
13-03-2008, 23:55
Jag har inte norton utan ngt bättre.....gick in på alltomtradgard för ngn dag sedan..så kom det upp ett varningsmeddelande i min brandvägg...det var ngn som försökte hacka in i min dator...stod typ ngns ip-nummer och på engelska...my doom in....och att det var 5 mest kända blockeringarna...den blev blockad direkt....
*Stintan*
14-03-2008, 00:00
Inte blev det då något fel på mitt Norton då jag öppnade länken. Jag är nöjd med Norton och tycker inte datorn är ett dugg seg.
rahmat2
14-03-2008, 00:04
CITAT (filmmakaren @ 13-03-2008, 23:53)  Finns någonting som heter Avast.. Det finns även något program som heter NOD32. Det är bara att välja och vraka.
Och nej. Jag lägger inte in länkar för att bevisa att norton är segt. Kanske borde göra det? Det där du gör är mycket otrevligt. Att lägga in nåt och resentera det som nåt annat är bara otrevligt. Sluta med det!
Maria82a
14-03-2008, 00:11
Jag tror att filmmakaren är en retsticka.....vill retas lite med sina länkar.. kanske ngn dataexpert som vet endel om program och sånt...verkar vara lite sådär nogrann...
rahmat2
14-03-2008, 00:21
CITAT (Maria82a @ 14-03-2008, 00:11)  Jag tror att filmmakaren är en retsticka.....vill retas lite med sina länkar.. kanske ngn dataexpert som vet endel om program och sånt...verkar vara lite sådär nogrann...  Om h*n är nån data expert, är det mycket allvarligare. Idag har han lagt ut nåt och uppgett det för att vara nåt annat.
Maria82a
14-03-2008, 00:29
Jag menade att han typ har de bästa programmen i sin dator och skulle aldrig ta det som går segt.....noggrann i det sammanhanget..  Han kasnke testade hur ni reagerade eller ngt....kanske man inte ska ta det på för stort allvar...han kanske inte visste vad alla har för brandväggar så länge ni inte har märkt att ngn försökt hacka in i eran dator.... hur han hittade länken vet jag inte?! Och varför det stod andras ip-nummer i rutan där man ska fylla i namn och det?! Det vet jag inte....om han gjort sidan själv eller??
Alexander-VG-zon3
14-03-2008, 00:31
vad jag tror så var den ena länken ''snäll'' och den andra var den som gjorde Norton kaputt . det fanns ju två sådana länkar , i för övrigt är jag nöjd med mitt Norton
herkules
14-03-2008, 00:32
varför lägga ut sådana länkar öht?
henriks
14-03-2008, 08:00
CITAT (filmmakaren @ 13-03-2008, 23:34)  Helt otroligt att ni ens använder Norton som bara segar ner datorn. Norton är absolut inte värre än något annat virusskydd värt namnet, snarare tvärt om. Tyvärr är det numera så att det finns så många illvilliga idioter ute i världen som sprider allsköns skit, så det är nödvändigt mad ett avancerat virusskydd. Stora och avancerade program kräver mycket minne - och där har ni nog den största orsaken till att vissa datorer "segar ner sig" av virusskydd. Filmmakaren: Det är inte så att du blandat ihop Norton med Norman?
Mitt funkar fortfarande inte då jag inte kommer åt det...tack tack..  som i sandlådan där det alltid fanns någon som skulle förstöra...moget
*Stintan*
14-03-2008, 15:42
CITAT (Nikka @ 14-03-2008, 15:34)  Mitt funkar fortfarande inte då jag inte kommer åt det...tack tack..  som i sandlådan där det alltid fanns någon som skulle förstöra...moget  Men är du verkligen säker på att det beror på att du öppnade länken? Mitt Norton reagerade inte alls trots att jag öppnade länken flera gånger. Fungerar perfekt fortfarande.
CITAT (Stintan43 @ 14-03-2008, 15:42)  Men är du verkligen säker på att det beror på att du öppnade länken? Mitt Norton reagerade inte alls trots att jag öppnade länken flera gånger. Fungerar perfekt fortfarande. Jag är då säker på att mina problem med Norton kom från den länken, direkt efter segade det ner, gick inte att öppna trots flera försök. Skitdåligt beteende av en sk Odlamedlem enligt mej!!! Undrar hur många forum han far runt på för att sabba för sina medmänniskor. Något trädgårdintresse verkade han då inte ha.... Svaren han lämnade vid direkta frågor var ju inte direkt fylliga...mest smileys edit:felstav
Piccante
14-03-2008, 16:21
Undrar om änken spred en trojan elelr något som var gjord för att överlista just Norton? Norton är väl det program som de flesta får med nya datorer med windows nu? Kommer åt många datorer på det viset Själv virusscannade jag med AVG i går och hittade inget. Har windows brandvägg just nu och allt verkar funka normalt.
Irene_L
14-03-2008, 16:25
Det fanns ju två länkar ...en här på Småprat och en på Småprat om trädgård. den på småprat om trädgård är ju borta nu. Det kanske var den som förde med sig nåt skit om man öppnade den länken.
Filmmakaren finns inte kvar som medlem längre, står som gäst och går inte att söka på. Hoppas att det är adm som varit framme. Jag PM'ade tidigt igår kväll, men i morse fanns filmmakarens tråd kvar, nu är den borta. Jag körde en fullständig scanning i går kväll och allt verkar normalt, dvs efter jag fick igång Norton igen. Vad som oroar mej är om han gjort nåt fanstyg under tiden Norton låg nere och det inte märks trots scanning, vad tror ni? Kommer inte att klicka på länkar från folk jag inte känner mer... är skitsur!
CITAT (Monica i Kungälv @ 14-03-2008, 16:34)  fullständig scanning Hur gör man det
CITAT (Bettis @ 14-03-2008, 16:37)  Hur gör man det  Om det är Norton du har som virusskydd, öppna Norton och välj scan my computer eller så kan du välja kör genomsökning/välj sedan fullständig genomsökning. De andra antivirus programmen kan jag dessvärre inte...
*Stintan*
14-03-2008, 16:52
Jag var inte ute efter att försvara Filmmakaren tyckte bara att det var så konstigt att bara några fick fel på Norton. Det är självklart för j*****t att någon går in för att sabba för folk om det nu var det han var ute efter men visst verkade det skumt när man sen såg hans svar på frågor, de va ju bara flinande smilies och någon fånig kommentar.
Står han som gäst nu så har väl admin stängt av honom.
CITAT (Monica i Kungälv @ 14-03-2008, 16:44)  Om det är Norton du har som virusskydd, öppna Norton och välj scan my computer eller så kan du välja kör genomsökning/välj sedan fullständig genomsökning. De andra antivirus programmen kan jag dessvärre inte...  ska se om jag kan fixa det.
Alexander-VG-zon3
14-03-2008, 17:11
CITAT (flaxss @ 14-03-2008, 00:31)  vad jag tror så var den ena länken ''snäll'' och den andra var den som gjorde Norton kaputt . det fanns ju två sådana länkar , i för övrigt är jag nöjd med mitt Norton läs vad jag skrivert ,, dét fanns två länkar ,, den ena ofarlig och den ena farlig . det är därför alla inte har fått problem . det är så här jag tror det är ( men jag vet inte säkert ) . för övrigt har jag det senaste uppdateringen till norton och det funkar snabbt och bra plus en bra data och ändå så blev mitt norton kaputt DIREKT efter att jag öppnat den länken .
*Stintan*
14-03-2008, 17:17
Jag hade väl tur då som inte drabbades av något trots att jag öppnade länken i båda trådarna.
Alexander-VG-zon3
14-03-2008, 17:19
CITAT (Stintan43 @ 14-03-2008, 17:17)  Jag hade väl tur då som inte drabbades av något trots att jag öppnade länken i båda trådarna. jag säger inte att jag har rätt , jag bara spekulerar . men då mångas norton blev konstiga efter att dom öppnat länken så kan jag tro att det har med det att göra !! ,, fast jag vet inte ,det är ju konstigt att inte hänt nåt hos dig när du öppnade bägge fast det gjort det hos andra .
CITAT (flaxss @ 14-03-2008, 17:19)  jag säger inte att jag har rätt , jag bara spekulerar . men då mångas norton blev konstiga efter att dom öppnat länken så kan jag tro att det har med det att göra !! ,, fast jag vet inte ,det är ju konstigt att inte hänt nåt hos dig när du öppnade bägge fast det gjort det hos andra . Du låter som min dotter när hon pratar med sina barn  övertydlig
Aqvakul
14-03-2008, 17:37
CITAT (Bettis @ 14-03-2008, 17:21)  OK helt OT - Klockren analys av hur många unga föräldrar pratar och pratar och förklarar för sina barn, ibland väldigt rädda för att vara det allra minsta auktoritära.....
Alexander-VG-zon3
14-03-2008, 18:13
CITAT (Bettis @ 14-03-2008, 17:21)  hmm oki
Aqvakul
14-03-2008, 18:20
CITAT (flaxss @ 14-03-2008, 18:13)  hmm oki  ta inte illa upp flaxss.... kan inte tänka mig att Bettis menade något illa.... ibland "flyger" saker bara ur munnen på en..... Min kommentar var absolut inte riktad till dig utan spann bara vidare på Bettis kommentar om barn och barnbarn..... Ha en bra helg!!
Alexander-VG-zon3
14-03-2008, 18:24
haha nädå tog inte illa upp  förstod bara inte
Piccante
14-03-2008, 18:26
CITAT (flaxss @ 14-03-2008, 18:24)  haha nädå tog inte illa upp  förstod bara inte  inte jag heller???? det är ju jag som brukar vara övertydlig!
Nu funkar det...fick ominstallera...
Her gick det för dej då Bettis? Fick du nån ordning på Norton, blev det scannat?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|