Hej!
Min Fredskalla-blomma typ tre mån gammal, har hittills haft två vita blommor. Nu har blommorna börjat "nicka". Ska det vara så ?
Finns det nå frön på dessa nickande blommor ? Vad ska jag göra ? Vill väldigt gärna ha fler blommor.
Hälsn Tepa
Mina brukar också "nicka" efter ett tag. Jag brukar bara klippa bort blommorna när dom börjar se fula ut, men jag vet inte om det är så man ska göra. Vet inte om det är några frön i blommorna, dom brukar släppa lite vitt pulver, som jag antar är nått slags pollen. Men det brukar komma nya blommor efter ett tag utan att jag gör något
Hej
Jag vet inte om du menar att du vill ha fler växter eller om du vill att din växt ska blomma mer. Hur man får den att blomma mer vet jag faktiskt inte. Om du vill ha fler växter däremot så går det utmärkt att dela plantan.
MVH Del
Tack för era svar. Jag menade nog fler växter. Dela plantan, det ska jag göra, men är det någon skillnad när på året man gör det?
Hälsn Tepa
Nu är en bra tid att plantera om och dela på krukväxter!
Mvh
Fenja
Hej
Jag tycker att säga, om du behöver att den ska blomma mera ge henne mera ljus.
Lycka till, H: Bassam
Tack tack för era råd, Fenja och Bassam.
Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.