Detta är min första inlägg så jag hoppas på mycket svar nu

Vi håller på att kolla på ett Serralux 3x4,5m. Nu försöker jag att undersöka så mycket jag kan på allt
jag kan hitta på nätet. Men jag blir inte klok på det här med grunden. Vi bor i ett område där det tyvärr
sluttar lite årt vårt håll vilet gör att vår gräsmatta är VÄLDIGT blöt framför allt på våren. Så jag har ju
förstått att vi behöver bygga en grund som dränerar ordentligt.
Det jag inte förstår är hur långt vi behöver gå för att få det bra. Jag skulle helst vilja göra den lösningen
där man gjuter papprör med cement i och sedan använder den aluminium ram till serralux växthusen.
Rörden tänkte vi sätta så djupt så att dom är kälfria (hur djup är det ungefär). Sedan så ska vi lägga ett
dräneringrör i botten som vi sedan fyller ut med ett grovt grus först för att sedan använda nå slags sätt-
sand för att kunna sätta marksten sedan. Under allt detta lägger vi förresten en fiberduk!
Räcker detta för att få huset att stå stadigt osv. Eller måste vi göra en ram murad av leka till exempel?
Det verkara vara så mycket jobb. Och det är ju dummt om vi lika järna kan göra den enklare lösningen.
Men jag vill ju inte välja något som är enklara om det inte blir bra!!! Målet är helt enklet att göra en bra
grund utan att överarbeta i onödan.
Så det jag behöver från er är lite tips och råd. Ni får gärna förklara det hela så jag förstår lite bättre.
Som sagt detta jag berättar nu är information jag hittat på nätet. Jag har alltså ingen som helst koll
när det gäller bygge annars. Men har inte tummen mitt i handen, så jag tänkte att vi borde nog klara
av detta med lite hjälp av er så klart!
Hoppas ni har lust att hjälpa mig

//Robin
PS. jag har gåt igenom all "grund" inlägg men hittar tyvärr inte riktigt dom svar jag behöver.