Full version: Bild på mapp
Alba
Jag brukar vilja välja vilken bild jag vill ha på en mapp.
Man kan ju byta bild på en mapp genom att högerklicka----egenskaper----anpassa.....välj bild.
Det går ju bra.

Men om det är en huvudmapp och underliggande mappar går det inte byta bild på underliggande mappar ?

Någon som har ett tips om detta ?
Varför går det inte eller gör man på annat sätt ?
KURT
Jag har aldrig någonsin bytt bild på en mapp, och jag förstår inte varför man överhuvudtaget skulle göra det?
Alba
Jag laddar ner material till scrapbooking och då är det bra att kunna se på mappen vad den innehåller...färger mm.
Då behöver man inte öppna mappen för att kolla.
Bettis
Är det mapparna i datorn du menar??
Ramred
Undermapparna går att ändra också. Men du får nog ha "visa miniatyrer" i utforskaren, istället för t.ex. detaljerad lista, om jag inte minns fel....
Alba
CITAT (Bettis @ 14-03-2008, 17:36) *
Är det mapparna i datorn du menar??

Ja...mapparna i datorn där jag sparar ner mitt material.
Jag sparar under "Mina Bilder".

CITAT (Ramred @ 14-03-2008, 18:25) *
Undermapparna går att ändra också. Men du får nog ha "visa miniatyrer" i utforskaren, istället för t.ex. detaljerad lista, om jag inte minns fel....

Jaaa.......visst var det så. Tack för hjälpen. thanks.gif
Netha
CITAT (Alba @ 14-03-2008, 13:04) *
Jag brukar vilja välja vilken bild jag vill ha på en mapp.
Man kan ju byta bild på en mapp genom att högerklicka----egenskaper----anpassa.....välj bild.
Det går ju bra.

Men om det är en huvudmapp och underliggande mappar går det inte byta bild på underliggande mappar ?

Någon som har ett tips om detta ?
Varför går det inte eller gör man på annat sätt ?

Tack för den infon! Nu bytte jag bild på två mappar jag har i Mina bilder.l biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon