Full version: Zigeunerknabe
Betty
Hej! Har nyss ägnat en stund åt att bläddra i ditt fotoalbum,Ingrid. Imponerad av ert bygge, verkligen! Själva bor vi på en TOTALT platt liten, drygt 600kvm-tomt... Du hade en bild på en ros - Ziguenerknabe, berätta mer!!! Vad är det för sort? Hur stor blir den? Till vilken zon går den? smile.gif
Ingrid på Västkusten
Hej Betty,

Oj vad jag ligger efter tralalaaaaa med svaren men Zigeunerknabe är en mkt trevlig bourbon-ros och platsen den står på är kanske 20 cm jord - kanske lite emr och den måste vattans en del på sommaren men trots att den står bakom huset och knappt får nån sol alls - det är en ljus vxtplats men sol - hmmm - väldigt lite så blommar den så rikligt!

Hos mig är den inte så hög, men det är nog den magra platsen, och doftar gör den helt gudomligt. Bourbon-rosor har nog något av de ljuvligaste dofterna av alla rosor - och denna blomamr dessutom länge - ibland anges det att den rmeonetrar men inte hos mig.
Skall visst gå till zon 5 elelr 6 om inte minnet sviker, det är en tuffing detta! Blommar på gammal ved.

Cedergren, Flora Linnea, Löta säkert Zetas med har denna fina ros - som många fler borde ha i sin trädgård!

Glada rosenhälsningar ifrån Ingrid
Betty
Tack för svaret Ingrid! En sån SKALL jag ha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon