Solstorm
Jag letar efter en klätterros som blir riktigt hög, som växer ganska fort och som är ganska tålig. Den ska planteras i zon 2, möjligen är det zon 3 på platsen där den ska stå. Honungsros och lykkefund känner jag till. Finns det fler som blir riktigt höga och växer ganska fort?
Kajsa
Här lite förslag, sedan kan du söka och läsa om varje ros i Roslistan

Russeliana ca 4 m, zon 4. American Pillar ca 5 m, zon 3. Dr. W. Van Fleet ca 5 m, zon 5. New Dawn ca 4 m remonterar, zon 5. Flammentanz ca 5 m, zon 5. Venusta pendula ca 5 m, zon 5. Aksel Olsen Honungsros ca 7 m, zon 3. Wrams Gunnarstorp ca 4 m, zon 4, remonterar. Seagull, ca 5 m, zon 3. Veilchenblau, ca 4 m, zon 3.

Har själv bara Lykkefund och New Dawn av dessa och dom är ännu inte så stora, hoppas Roslistan kan ge dig en del tips och du ser bilder på rosorna. Lycka till rose.gif Som du ser är det få av dessa rosor som blommar om.
svennis
Hej!
Venusta Pendula växer fort, jag har den i ett äppelträd.
Gruss an Zabern är häftig.
Veilchenblau, Dr. W. Van Fleet ,
Wrams Gunnarstorp
American Pillar

Jag förökar rosor på egen rot.
Bor du i närheten av Ängelholm kan du komma och hämta, jag har några stycken. smile.gif
Solstorm
Tack för tipsen. Det känns bättre när man vet andra som har prövat dem än att bara läsa i katalog.

Tack för erbjudandet men Ängelholm ligger nog för långt bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon