georgep
Hej!

I en liten stadsträdgård behöver jag skapa en häck för att skilja ett miniträgårdsland. Jag tänkte passa på och använda vinbär eventuellt i kombination med hallon.
Jag undra om dessa buksar passar för häckformning o isåfall vad är lämpligt planteringsavstånd.

Tack!
Mvh,
George
KURT
Det går utmärkt. Både vinbär och hallon kan man också spaljera, om man vill ha den riktigt smal. Normalt planterar man dem med ca 2 m avstånd, men det är för att optimera bärskörden, man kan sätta dem tätare om man vill ha dem som en skyddande häck.
georgep
CITAT (KURT @ 15-03-2008, 18:16) *
Det går utmärkt. Både vinbär och hallon kan man också spaljera, om man vill ha den riktigt smal. Normalt planterar man dem med ca 2 m avstånd, men det är för att optimera bärskörden, man kan sätta dem tätare om man vill ha dem som en skyddande häck.

Tack för ett snabt svar smile.gif KURT!!! Kan 40 cm. vara lagom avstånd (behöver veta hur mycket jag skall köpa)?

George
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon