Jag har spanat in Juliana Compact 6,5m med 3mm glas (på Willab Gardens hemsida). Vore perfekt till mina älskade sommartomater!
Men jag är lite orolig över kvaliten, håller "stommen"? (Och har hört att willab är svåra att ha och göra med vid bekymmer...)
Har någon erfarenhet av Juliana Compact?
ingrid fuxwall
15-03-2008, 22:18
Har du någon bild? så att vi vet vad vi talar om
hmmm.... gå in på adressen nedan och klicka på Juliana-bilden och sen på Juliana Compact - där hittar du 6,5m och kan läsa om konstruktionen. Tack för engagemanget! Alltid skönt att få lite råd!
http://www.willabgarden.se/main/frameset_vaxthus.asp
Jag tyckte att willab var svåra att ha och göra med när man får problem, annars är de hur trevliga som helst, kanske för att de vill sälja, men det är min åsikt. Jag hört att juliana(efter att jag själv köpt ett) är lite klenare än den andra euro-serra, eller vad den heter...
Mitt juliana sunseeker stomme blåste i sär för ca 2 veckor sedan, vissa delar hammna i backen. Dessuton har jag upptäckt att det med tiden hade blivit lite snett, typ blåst bakåt, så jag fått dra rätt.
Har Juliana Sunseeker och Juliana Compact likadan stomme? (jag har inte sett dem annat än på bild på nätet)
Har också bara sett dem på bild, men de ser ju likadana ut på bilderna, bara olika storlekar. Jag tror att alla juliana är likvärdig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.