Full version: En ekorres dagbok
henriks
Igår när vi var ute och gick i skogen passerade vi förbi en stubbe som var helt översållad med "demolerade" grankottar. Jag sa att här har herr ekorre haft middagsbjudning. sambon kontrade med "ja, ett riktigt storgille"

Idag, på en skogsväg var det ett parti där det låg massor av grankottar som blåst ner i samband med någon av årets stormar, och vi började fundera på vad en ekorre på vandring skulle tänka när den fick syn på alla kottar. "Åh - himmelriket" eller "Usch vilken matförstöring"

Tänkte jag skulle skrivit ett utdrag ur ekorrens dagbok i min blogg, men ångrade mig och startar denna tråden istället.

Hjälp mig, skriv ett blad i ekorrens dagbok - vad har hänt idag, i ekorrperspektiv så att säga.
henriks
[attachment=15429:abert_squirrel3.gif]
VEM har beställt all denna snö?
Och jag som hade vårparty förra helgen - nu är jag ju tvungen att ha ett party till när våren kommer tillbaka!
Boxer

För några dagar sedan stötte jag på dessa tvåbenta marodörer som var ute på murkeljakt. Jag hoppade mellan granarna så nära jag vågade och drog igång mitt effektiva smattrande eller tjattrande om att de skulle hålla sig härifrån. Det lyckades!
Solstorm
Ekorren: Varning nu är det långledigt för tvåbeningarna. Nu blir det ett j-a väsen med snöskotrar, motorsågar, vedkapar. Hoppas på snöstorm hela helgen. Då kanske man slipper brandröken från alla påskbrasor i morgon. Sedan när långhelgen är slut ser jag fram mot en skön vår med många fågelägg.
Boxer
Jag tycker att nu när det är påsk, så kan väl de överblivna julnötterna få komma ut i det fria. Jag är väldigt bra på att ta hand om just sådana "problem"

Jösses vad kul man kan ha med en stark äggtoddy: Se själva!

*tjiuck, tjiuck*

Monarda
Och dom feta talgoxarna får faktiskt finna sig i att dela med sig till lilla söta mig!

P3200003h.jpg

Grå
[attachment=15479:red_squirrel.jpg]

Jaha, idag ska det då vara påskafton. Mina dryga kusiner i stan har berättat att det smälls så in i dalen och människorna har ställt björkris utanför dörren som de satt fast en massa färgglada ekorrsvansar på, så jag antar att människorna firar påsken för att hedra Ekorren. Helt rätt.

Jag själv som bor här ute i skogen med mina bröder och systrar märker ju inget av detta. Dagarna går som de brukar och vinden susar i grantopparna. Självklart ser man ju ibland V-formationen av kärringar på skärtorsdagen när de flyger "söderut" s.a.s, men det är också det enda och man börjar bli van nu.

Jag kommer ihåg när jag var en liten korre och mor tog mig i handen och pekade upp mot skyn och sa:
"Titta lilleman! Där är kärringarna, nu är det vår!"
Det var en fin stund.

Vi ska ha gårdsfest här idag och jag har bjudit in traktens alla ekorrar. ... eller rättare sagt - jag bjöd 300, så det lär väl komma runt 2000 i vanlig ordning. Jag har förvarnat Komissarie Tjäder och han har lovat att rycka in med hela Orrepatrullen om det skulle gå för hett till i buskarna...

GLAD PÅSK, ALLA KORRAR!!!

[attachment=15478:squirrel.jpg]
Boxer
Tittut!

lite trött efter gårdagens tillställning
Owe J
När det ändå finns en tråd om ekorrar kan jag passa på att visa en bild som jag tog för några dagar sedan när det var lite trångt vid matbordet.

Trångt vid matbordet
CillaM
Jättefina bilder, allihopa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon