rosita
I går var det vårväder och jag planterade ut mina romansallatsplantor. De står intill muren på växthuset mot söder, så jag tänkte att det blir skyddat och bra. För säkerhets skull la jag över dubbel odlingsväv. rolleyes.gif Sallat klarar ju lite kyla, så det ska nog gå bra. Jag hade ju avhärdat dem väl också!

Så nu på morgonen har det just kommit en hagelskur! -cry-.gif Och det är 0,5 grader! Stackars sallatsplantor! Vad tänkte jag på i går? dunno.gif
nina L
crying.gif ja!!! jag gör allt för att hålla mig från att börja förtidigt! när det är varmt ochs soligt tror hjag att sommare är här! och sen blir det plattfall med snö och kallt
rosita
Och trots att det varit -7 grader i två nätter och någon -grad övriga nätter, så står sallaten där så fint fortfarande! bravo.gif
Jag antog att det inte var någon enda planta som klarat sig, men när jag tog bort det översta lagret med väv, såg jag att de hade fixat det! De övriga två lagerna får vara kvar för säkerhets skull. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon