|
*Ulrica*
17-03-2008, 08:25
Ja, jösses....
[attachment=15145:idag.jpg]
Igår låg hundarna ute och flämtade i solen, jag jobbade i trädgården utan jacka men svettades ändå. Jag hittade vitsippor och planterade om några gullvivor som jag hittade under vresrosbusken som skulle bort. Idag skulle jag ha fortsatt... När mamma sa till mej igårkväll att jag skulle vara beredd på snö så skrattade jag åt henne! Suck...
Ja, det var en riktig chock att titta ut genom fönstret i morse. Snön yrde och katten ville inte gå ut. Smart katt, vi var däremot tvungna att ge oss ut för att tjäna ihop till kattmaten
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-03-2008, 08:57
Samma chock här. Jag som tänkte att tvätta möblerna ute på balkongen och min gubbe skulle tvätta köksfönstret.
*Ulrica*
17-03-2008, 09:12
Aprilväder i mars...
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-03-2008, 09:15
CITAT (*Ulrica* @ 17-03-2008, 09:12)  Aprilväder i mars...  Det är vinterväder, tyvärr
Igår städade jag bilen och rensade i rabatten, ingen jacka på så härligt väder och hur ser det ut bland krokusarna idag??????
Eva i Höga
17-03-2008, 09:21
Ja, jag var också ute precis hela dagen och vårstädade i trädgården och var jättenöjd med mitt arbete. När jag vaknade i morse såg man inte något av mitt arbete, bara snö. Hörde på radion att det ska snöa flera dagar. Inget annat att vänta förstås, vi har ju inte haft vinter tidigare iår.
*Ulrica*
17-03-2008, 09:28
Min sambo förbjöd mej just att åka och träna! Vägen är inte plogad, det har fallit 15 centimeter och det är snöstorm! Vilken tur att jag fyllde på fågelborden i lördags, trots att sambon tyckte jag var knasig... -"-Vintern är ju slut" muttrade han...
Så härligt Ulrika att slippa träna du har ju en bra ursäkt att inte åka  här skulle gubben tagit av vinterdäcken igår men ändrade sig och sa att dom kan ju sitta på till efter påsk, vilken tur han hade
ingrid fuxwall
17-03-2008, 10:09
Är också glad över att det finns vinterdäck på ena bilen men aldrig att jag skulle våga ge mig ut med bil idag - kan inte ens ta en promenad - snön går över mina högsta stövlar. Lyckligtvis har jag en massa små plantor att skola om, men krukorna är ju slut  Skulle åkt och köpt idag men de får skickas som paket istället. ingrid
Eva i Höga
17-03-2008, 10:18
ingrid, måste berätta för dig att igår när jag var ute o rensade hittade jag små frösådda plantor av julrosen! Har tydlien trott att det var ogräs och rensat bort dem tidigare men nu är jag jätterädd om dem. Det var tur att vi pratade om detta i torsdags när vi träffades. Tack för tipset!
Usch ja, vilken otrevlig överraskning. Men tyvärr väntad, för bra för att vara sant igår....
ingrid fuxwall
17-03-2008, 11:39
CITAT (Eva i Höga @ 17-03-2008, 10:18)  ingrid, måste berätta för dig att igår när jag var ute o rensade hittade jag små frösådda plantor av julrosen! Har tydlien trott att det var ogräs och rensat bort dem tidigare men nu är jag jätterädd om dem. Det var tur att vi pratade om detta i torsdags när vi träffades. Tack för tipset! Antagligen har även jag rensat bort dem tidigare. Du har så rätt! det är bra att dela med sig av sina erfarenheter. Gissa om jag lärt mig mycket här på odla. ingrid
Lars-Olof Arvids
17-03-2008, 12:46
Så här ser det ut hos mig idag. [attachment=15155:Ka__776_...no__776_.jpg] De fyra nässelfjärilarna som fladdrade omkring mellan krokusarna igår är nog inte så glada nu.  Olle
skogstroll
17-03-2008, 12:47
Urk och det kommer hitåt  så blir det väl sedvanligt "Stockholmskaos" i trafiken suck
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-03-2008, 12:46)  Så här ser det ut hos mig idag. [attachment=15155:Ka__776_...no__776_.jpg] De fyra nässelfjärilarna som fladdrade omkring mellan krokusarna igår är nog inte så glada nu.  Olle Fullt så jäkligt med snö har inte vi här i Sjöbo, men snöar gör det. Det kommer ju att försvinna snabbt här iaf.
Fågelvägen
17-03-2008, 17:50
@ Eva & Ingrid. Apropå fröplantor av Helleborus: vår enda H. nigra gav minst 50 fröplantor innan den dog helt plötsligt. Hjärtbladen var så speciell grön färg och ganska styva, så jag lät dem vara kvar när jag rensade. Det lär ta 4 år innan de blommar, sa Helleborus-experten på Älvsjömässan för några år sedan. Våra fröplantor är nu 2-3 år, en del av dem har jag planterat om. De har nog typiska Helleborus-blad, men små och klena ser de ut. Med denhär farten kommer de att blomma om 10 år. Någon snö har vi inte sydost om Stockholm, men blött och råkallt är det. Inget planteringsväder precis... Brr.
*Ulrica*
17-03-2008, 19:19
Nu har det äntligen slutat snöa! Det har blåst som sjutton så snön ligger i drivor. På sina ställen är de 40 cm djupa! Dumma vädergudar till att luras på detta viset!
ingrid fuxwall
17-03-2008, 19:50
CITAT (*Ulrica* @ 17-03-2008, 19:19)  Nu har det äntligen slutat snöa! Det har blåst som sjutton så snön ligger i drivor. På sina ställen är de 40 cm djupa! Dumma vädergudar till att luras på detta viset!  Här blåser det mycket så på sina ställen är det mer än en meter höga drivor. Jag är lat och tror på våren så jag har bara skottat framför grinden, så att jag kan hämta posten, resten får våren ta hand om - jag går i ide - sov så gott!
*Ulrica*
17-03-2008, 20:18
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-03-2008, 19:50)  Jag är lat och tror på våren så jag har bara skottat framför grinden, så att jag kan hämta posten, Skotta?  Ytterdörren skjuter den värsta snön åt sidan så att jag kan släppa ut hundarna. De vägrar gå längre än 2 meter från huset. Får plocka upp bajset när snön är borta igen....
160kvm stort hus
18-03-2008, 09:46
Ja vart sjutton tog våren vägen? Pysslade i trädgården hela helgen, varmt och skönt. Rensade rabatter och planterade lite nytt. ( tack och lov bara penseér och påskliljor ) Och igår började det snöa och idag har det mage att ligga kvar!! Samma visa varje år, att man aldrig lär sig..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|