Lottiss
Hej!

Är ny på det här forumet och skulle behöva lite hjälp med en krukväxt jag köpte på Bauhaus för en tid sen.. Den fick följa med mig hem då jag tyckte att den hade så fin färg på bladen. Nu är ju inte Bauhaus så uttömmande vad det gäller växter och vad dem heter så jag undrar om någon kanske vet vad min blomma heter? Den har börjat blomma nu och har vita klockformade blommor som är orange och rosafläckade inuti, jättefina. Man vad kan den heta och hur sköter jag den? confused.gif

[attachment=15193:Krukväxt.jpg]
[attachment=15194:Blomman.jpg]
Fenja
Det är en sorts flitig lisa kan säga, Impatiens heter de på latin. Just den sorten du har brukar gå under namnet balsamin.
Mvh
Fenja
Lottiss
CITAT (Fenja @ 17-03-2008, 23:06) *
Det är en sorts flitig lisa kan säga, Impatiens heter de på latin. Just den sorten du har brukar gå under namnet balsamin.
Mvh
Fenja

Åh tack så mycket!! thanks.gif Jag har letat mig blå i böcker, på nätet etc.. Då får jag läsa på lite hur jag ska ta hand om den smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon