Full version: Geranium frö önskas
Maria S i Skåne
Min hylla med frösådder har idag lyckats ramla ner från altanen! confused.gif -cry-.gif -cry-.gif
Misstänker att den meningslösa snöstormen haft nåt med det hela att göra. ranting.gif

53 sorters perenner åt pipan!

Mest grämer jag mig över att jag sått en hel del olika Geranium, bl. a. renardii, pratense, sanguineum var. striatum + nån mer.
Är det någon som har överskott på frö som kan tänka sig byta eller sälja till en billig peng?
Har en hel del 1- årngar att byta med + lite perenner kvar.

Hade även sått Echinacea purpurea 'vit' och flera gräs.

MVH Maria
marskattan
usch! fasen vad jag lider med dig! Råkade ut för något liknande förra året, fast då var katten boven i dramat. Kan du inte försöka lägga det hela i typ "godis-burkar" eller liknande och se om något räddas?

Jag har ingen aning om vad jag kan tänkas ha som kan hjälpa dig bli på lite bättre humör... Geranium har jag inte alls, gräs har jag redan delat ut. Något mer du hade som du sått?

*kram*
Eva 33c
Jag har inte så mycket kvar av mina trädgårdsinsamlade fröer. Men om du hittar något som intresserar dig på min lista så maila/PMa mig.
Frölista
Lill Kaja
Huff da, det der jeg jeg opplevd også... ikke festlig i det hele tatt... crying.gif Send meg adressen din på pm, så skal du få noen av Geraniumsfrøene du ønsket deg!

Lill Kaja
Maria S i Skåne
Ni är så snälla. smiley_small_hug.gif

Agge: Jag har strött ut det i en "tom" rabatt, det var ju frö som skulle kylas. Tyvärr hamna en hel del i gräsmattan, fast jag hade ju sått gräs!

Eva: Jag kollade din hemsida så fort jag hämtat mig, tyvärr hade du inga av "mina" sorter kvar.

Lill Kaja: Ska skicka adressen bums!

Hade bland annat sått:

Adlumia fungosa
Alchemilla erythropoda
Alchemilla mollis
Astrantia major 'Hadspen Blood'
Calamagrostis x acutiflora
Campanula latifolia 'Alba'
Campnula lat. var macr.
Carex buchananii
Chaenomeles japonica
Clematis alpina
Clematis 'Hågelby'
Clematis potaninii
Clematis recta purp.
Cornus alba
Festuca glauca
Gentiana ascl. 'Alba'
Koeleria sp.
Melica ciliata
Molinia 'Karl Foerster'
Rudbeckia hirta
Sanguisorba menziesii
Sorbus cashmiriana
Stipa barbata
Stipa juncea
Stipa sp.
Physostegia virg. 'Alba'
Veronicastrum virg.
ingrid fuxwall
Kan inte hjälpa dig men förstår hur du känner det - alla fjorårets sådder blåste omkull i en vårstorm så från mig får du en stor kram smiley_small_hug.gif

ingrid
Betty
CITAT (Maria S i Skåne @ 17-03-2008, 22:28) *
Min hylla med frösådder har idag lyckats ramla ner från altanen! confused.gif -cry-.gif -cry-.gif
Misstänker att den meningslösa snöstormen haft nåt med det hela att göra. ranting.gif

53 sorters perenner åt pipan!

Mest grämer jag mig över att jag sått en hel del olika Geranium, bl. a. renardii, pratense, sanguineum var. striatum + nån mer.
Är det någon som har överskott på frö som kan tänka sig byta eller sälja till en billig peng?
Har en hel del 1- årngar att byta med + lite perenner kvar.

Hade även sått Echinacea purpurea 'vit' och flera gräs.

MVH Maria

Stackars dig, vilken otur du hade! trostar.gif Jag har kollat igenom min frösamling för att se om jag kunde tänkas ha någon av de sorter du förlorade. Jag hittade de här:

Geranium phaeum 'Album' (frön från -04)
Geranium wallichianum 'Buxtons variety' (frön från -04)
Clematis alpina 'Willy' (en rosa alpklematis, från från -03)
Clematis alpina 'Cyanea' (blå, frön från -05)

Vill du ha dem så skicka ett PM med din adress så skickar jag dem till dig, det kostar gratis för fröna är ju inte så jättefärska precis men jag tror nog att de är grobara ännu.

Lill Kaja
Tror kanskje jeg har flere på listen din oxo..smile.gif! Skal sjekke, og konvoluten går i lådan i dag.

Lill Kaja
Maggan H
Vit drakmynta, Physostegia virg. 'Alba', kan du frö av mig av! Skicka din adress!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon