Elinzon1-2
18-03-2008, 13:57
Hej.
Jag försöker hålla hundarna ur rabatterna och vill ha staket som inte syns så tydligt att sätta i kanten till alla odlingsplatser för att rädda växterna från att grävas upp och trampas ner.
Jag hittar två olika sorters staket när jag letat. De små låga "remsorna" för att hålla gräsmattan med tydlig kant och från att sprida sig. De är för låga... Sedan de jag egentligen vill ha, av grön metalltråd ,som ett fårstängsel nästan och avslutas med bågar högst upp. Fast det är 50 cm högt och det är för högt! Känns dumt att köpa sånt och knipsa av hälften...
Jag bor i Göteborg, någon som kan ge något tips?
Elinzon1-2
MariaÖrebro
18-03-2008, 14:14
Jag tycker du ska kolla på Silvan och K-rauta eller nåt annat byggvaruhus!
Jula har ett som är max 40 cm högt, det ska jag själv köpa & göra växtstöd av. Tror att en 10 meters rulle kostar 139:-.
Elinzon1-2
18-03-2008, 16:27
Tack för tipsen. Jag skall ut och leta och hoppas på mindre leriga tassar och fler hela blommor.
Elinzon1-2
Cockaby
03-04-2008, 12:14
Hade du befunnit dig här nere i skåne så hade du kunnat få min rulle. Jag var snål och trodde det skulle räcka för att hålla min cockerspaniel på rätt sida gränsen på min kolonilott. Tji fick jag när en katt passerade förbi...
Men vad jag kan säga är att det ser betydligt högre ut än vad det egentligen är. En stor bit av det försvinner ner under marknivå.
Greenkeepergirl
01-05-2008, 18:32
Jag hittade på ÖB !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.