Eva Swahn
25-11-2002, 17:02
Varför kryper smala daggmaksliknande maskar u p p f ö r min tegelvägg och min ytterdörr?
Är det daggmaskar? Varför gör dom på detta viset? Är dom dumma i huvudet?
Britt-Marie i Bohuslän
25-11-2002, 19:00
Svarta maskar har jag som kryper, är dina svarta också?
Eva Swahn
25-11-2002, 22:50
Nope! Mina är daggmaskfärgade. Dina är nog lite försenade Haloweenutspökade daggmaskar
Men vad håller dom på med?
Gossen Ruda
26-11-2002, 18:47
Förmodligen käkar dom alger och andra godsaker som växer på väggen. Helt normalt, det finns daggmaskar som klättrar långt upp i träd.
Annars kanske det är förprogrammerade mördarmaskar som grannarna har släppt ut för att slippa dig.
Eva Swahn
28-11-2002, 15:32
Hm?..."grannarna släppt ut för att slippa mig"...
Varför tror signaturen "Gossen Ruda" att mina grannar vill slippa mig?
Är det kanske så att "Gossen Ruda" har bytt signatur från det gamla till det nya forumet?
Jag har väl inte berättat nått på detta nya forum som skulle "sätta igång grannarna"
Men tack för maskkunskapen!
Helen i Skåne
28-11-2002, 16:10
Inga maskar men sniglar! Sådana med hus. Ser inte klokt ut! Man kan ju undra vart de tor de är på väg... räknade till 42 stycken på samma vägg!!!
Helen i Skåne
Gunvor Nilsson
28-11-2002, 18:58
Eva! Två själar med samma tanke!
Helen i Skåne
28-11-2002, 20:59
Menar du maskarna och sniglarna? Eller mina och Evas grannar? Eller jag och Eva?
Gossen Ruda
28-11-2002, 21:38
Sniglarna käkar också alger. Tittar man noga kan man ofta se hur dom har gnagt alger i zickzack på väggen.
Jag har inte bytt namn, snarare tagit mig en signatur. Lånad från den elake gossen Ruda i Grönköping, fast jag är inte så elak. Bara lite lätt besvärlig och en nagel i ögat på alla ekologiodlare. En del har fattat tidigare, andra kanske nu.
Jag saknade dig! Så fort "Gossen Ruda" dök upp lade jag ihop ett och ett. Sen har jag suttit och flinat för mig själv när det dykt upp inlägg från dig, men nu när du (nästan) låtit slöjan falla tar jag mig friheten att offentligt hälsa välkommen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.