Maria82a
Jag var nyss och kollade...samma som pionexperten...och folk bjuder säkert över 500 kr för en pion... rotfl.gif för att det står sällsynt.. kollade så var det en som bjudit 360 kr exkl frakt och det e 11 dagar kvar..antar det blir dyra priser.. och den kostar 325 på pionexperten..då får man nog räkna med liten rotbit som mindre morötter ungefär... då får den som säljer tillbaka pengarna för vad de lagt ut för plantan..om vinst också... det e ju rätt smart lägga ut på tradera...inga fasta priser typ.. bravo.gif
tettan
men kära nån, 325 kr. för en pion, kostar de verkligen så mycket. vad är det som är så märkvärdigt med en sådan pion?

Maria82a
Det är för att det är ovanligare färger.. Pioner för 80 kr har ju inte lika vackra färger.. en laxrosa pion kostar 227 kr och en fransig som liknar en papegojtulpan kostar 312 kr. Titta på pionexperten.se så ser du.. Finns även buskpioner med fina färger för 845 kr.

Många som köper därifrån verkar det som. En kille hade betalat 500 kr för sin korallrosa pion, men den är fin sa han.

Och en buskpion kostar 595 kr.. en sådan har jag köpt redan.. kompiskram.gif
CillaM
Det där med tradera är och har jag alltid vart skeptisk till. O när det gäller växter vill jag känna på dom innan jag köper nåt. För mig är det att handla grisen i säcken. O när jag köper pioner gör jag det på sensommaren, dels för att de reas ut och dels för att man helst ska plantera dom vid den tiden. Förra året fick jag tag i en kinesisk buskpion (namnet är på brickan på plantan, utomhus) för 99:-. Den ska få stora vita enkla blommor. Återstår att se om den får det men den var i ett bra skick med bra rötter och blad.
anima
Jag har goda erfarenheter från Traderainköp. Vet man vad man vill ha och vet man vad man vill betala! Då är det inget problem.Säljare och köpare är oftast bra människor, men visst finns det en och annan bov där med.
Har fått tag i riktiga rariteter därifrån, eftersom jag inte bor i Skåne, så är det ett problem med växtvalet emellanåt.Det finns firmor som säljer där, har du sett det?
Har även gjort fina inköp på Odlas Köp och sälj! Bla fick jag hem vit Tibast i brevlådan igår. Ett byte, och en fin mailkontakt med en likasinnad Odlare.
Man får vara lite flexibel och positiv i livet om det skall ge en något extra.
Jag tycker att det är kul att kolla Odla och Tradera. Du då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon