Kajsa
Här kommer ännu en tuff Austinros, som också finns i WIJ Trädgård, Ockelbo, zon 5. Namnet säger sig själv, domkyrkan i Winchester. Rosen kom 1988, ena föräldern är Mary Rose, den ska kunna bli 1.20 m, mina två ex har varit klena max 80 cm, förra sommaren var det lite mer fart i dom, men det är ingen kraftigväxande ros, men härdig.
Det finns inte heller så många vita Austinrosor, men såg att Flora Linnea hade en ny i år som jag ska beställa.

Här ser man lite av Mary Rose, det kan bli rosa partier i kronbladen, det är det charmigaste av rosen.

Rosen blir nog finast i 2 - 3 ex ihop, så det blir lite mer fylligt.
noranettan
Winchester Cathedral tillhörde de första engelska rosor jag skaffade. Den har levt lite si och så här i z 4-5. Av Austins vita rosor tror jag att Glamis Castle tar priset. Vackert växtsätt, vackert formade blommor och väldigt rikblommande. WC uppfyller inte allt det.......
AnnammA
Jo, en av de första engelska rosorna jag skaffade var också "Winchester Cathedral", och den har överlevt, blivit flyttad några ggr, och pga av det har det nog blivit lite si&så med blommningen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon