Full version: Hållbar fiberduk?
Vallmon
Har någon tips om vart man får tag på fiberduk som inte går sönder efter knappt en säsong.
Jag grävde upp flera upphöjda odlingsbäddar förra våren. Dessa täckte jag med fiberduk från bl a Plantagen och Weibulls. Inte en enda duk klarade hela sommaren. En av dem (vet inte vilken) blev så porös att den inte gick att ta i utan att den föll sönder.
Jag fick lära mig att kålflugelarver lätt tar sig igenom trasig duk slap.gif
flingan
närmsta byggvaru handel sälöjer fiberduk per meter
Wilmer
Ojdå, det har jag aldrig råkat ut för.. Använder samma år efter år! Däremot köpte jag billiga"tunnelsystem" på Rusta eller Haraldnyborg, de murkanade som du sa, efter 1/3 av säsongen om inte förr.. Men bågarna har jag ju kvar! Jag har köpt på obs och skickat efter på rullar, aldrig några problem bravo.gif
Christa
Dukarna jag köpte förr har alltid hållit i många år om inte rådjuren trampat sönder dem men sommaren 2006 köpte vi en som kändes plastig och som vi inte använde av den anledningen. 2007 använde vi den i alla fall men den föll sönder efter halva säsongen. Stora och bra köpte jag på Lantmännen för många år sedan men jag tror inte de säljer sådana längre. De var metervara men de senaste åren tyvärr med stor blå text.

Någon har tipsat om Lindbloms frö när det gäller fiberduk.
Wilmer
slap.gif Skulle just tipsa om att jag köpte mina via nätet "Karlssons varuhus". Men de har lagt ner sin nätversamhet.. rtfm.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon