Heda
Finns det någon i detta långa land som har frön av Strandråg, eller bor nära havet och kan gå och hämta lite happy.gif

Har hittat på Jelitto, mne man måste ju köpa för 25 Euro...

Wilmer
Jag hade, sådde, glömde bort och rensade ogräs............. slap.gif
Boxer
Tror ni att fröna fortfarande sitter kvar på plantan?
Heda
Boxer,
bor du vid havet? Det kan mkt möjligt vara så att det sitter frön kvar...inte säkert men mkt möjligt...kan du inte kolla på din nästa strandpromenad med boxrarna? flirting.gif enklast vore väl förstås om ngn hade köpt frön och har över så att jag kan få köpa...

Men om du nu går på strandpromenader så kunde du ju klippa några ax...jag betalar porto och en liten peng för besväret... rolleyes.gif

//Heda
Heda
CITAT (Wilmer @ 19-03-2008, 23:56) *
Jag hade, sådde, glömde bort och rensade ogräs............. slap.gif

Var köpte du frön, vill försöka hitta i sverige. För du har väl inte råkat glömma att så några...en plantskola här hade plantor förra året, men dom var fjuttiga tyckte jag och dyra...
Wilmer
Jag plockade fröna på kusten. Tyvärr sådde jag alla. Annars hade du gärna fått! De grodde villigt, men jag glömde märka dem när jag satte dem i rabatten... Klantigt värre. Har sett att strandråg växer längs vägkanterna ibland. I alla fall här västerut..
Heda
Jag får väl ta en tur till västkusten frampå sensommaren smile.gif här på östsidan har vi bara vass och kaveldun i dikena....eller köpa en dyr planta smile.gif
Jatsi
Små plantor går alldeles utmärkt att skicka som brev bara man slår in rötterna i fuktigt hushållspapper eller litet vitmossa och sedan i en hållbar plastpåse gärna två för säkerhets skull och pantorna kommer fram i lika god kondition som de var då de lades i kuvertet.
Heda
Då undrar jag om någon har småplantor av Strandråg som jag kan få köpa ?? smile.gif
Wilmer
Nix, men kan plocka frön i sommar om jag blir påmind via PM! kompiskram.gif
Heda
Tack så mkt för erbjudandet!! smiley_small_hug.gif
Vi får väl se om jag kommer ihåg det....... smile.gif
Heda
Tack så mkt för erbjudandet!! smiley_small_hug.gif
Vi får väl se om jag kommer ihåg det....... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon